Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Brutális megszorításokra kényszerül a Volvo, jönnek a leépítések

A Volvo Cars az amerikai vámok hatására bejelentette, hogy 18 milliárd svéd korona (körülbelül 670 milliárd forint) értékű költségcsökkentést hajt végre, átszervezi az amerikai működését, leépítésekbe kezd és visszavonja a következő két évre vonatkozó eredmény-előrejelzését. A hír hatására, valamint – a vámnyomás mellett – a villanyautók iránti kereslet tartós visszaesése és a globális bizonytalanság miatt a vállalat részvényeinek értéke szinte azonnal tíz százalékot esett és történelmi mélypontra süllyedt – vette észre a Reuters.

A Volvo azt nyilatkozta, hogy az amerikai vámintézkedések jelentősen visszavetették az első negyedéves üzemi eredményét, amely 60 százalékkal, több mint 70 milliárd forintnyi koronával csökkent. A vállalat elsősorban azért érintett a Trump-kormányzat vámemeléseiben, mert az Egyesült Államokban eladott járművei többségét Európából importálja.

A vállalat közölte, hogy „költség- és készpénz-akcióterve” elbocsátásokat is tartalmaz, és a korábban vártnál nagyobb mértékben kénytelen csökkenteni a beruházásokat. A legtöbb intézkedés hatását 2026-ban lehet majd érzékelni, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy konkrétan mely üzemekben és milyen mértékben.

- Hirdetés -

A Volvo az USA-ban Dél-Karolinában, Európában a belgiumi Gentben és a svéd Göteborgban , míg Kínában öt városban gyárt autókat.

Hakan Samuelsson vezérigazgató – aki tíz éven át irányította a céget, és Jim Rowan menesztése után visszahívtak a vezetésbe – azt mondta, hogy az irodai dolgozókat is érinteni fogják a változások. „Okosabban kell dolgoznunk, és ez természetesen a létszám csökkenéséhez vezet majd” – fogalmazott.

- Hirdetés -

A Volvo régi-új vezetője bejelentette, hogy a cég létrehoz egy új régiót „Americas” néven, elmondása szerint azért, mert véget ért a globális működés időszaka, amelyben az autókat egyszerűen átszállították az országhatárokon. „Hozzunk létre erősebb, önállóbb régiókat Kínában és az Egyesült Államokban” – jelentette ki, arra utalva, hogy Kína és az USA akár olyan egyedi modelleket is kaphat, amelyek nem szerepelnek a Volvo globális kínálatában.

A vezérigazgató megerősítette, hogy bővítik a Volvo amerikai gyárát, ahol az elektromos EX90 mellett a jövőben egy új, plug-in hibrid, közepes méretű SUV is készül majd az amerikai piacra. Közben viszont az Egyesült Államokban gyártott EX90-et tovább sújtják a vámok, hiszen a fő alkatrészei Európából származnak. Samuelsson reményét fejezte ki, hogy erre a helyzetre hamarosan megoldás születik. Hozzátette: a Volvo kitart az elektromos járművekre való átállás mellett, mivel az USA-n kívül világszerte ebbe az irányba mozdul a piac.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology