A nátriumion-akkumulátorok sűrűsége kisebb, de olcsóbbak és a hidegben jobban teljesítenek, ezért bizonyos járműkategóriákban nagyon kelendő lehet a technológia. Hamarosan a gyakorlatban is megnézhetjük, vajon hogyan teljesít az első ilyen, tömeggyártásba kerülő modell.
A JAC Motors, a Volkswagen által támogatott kínai autógyártó az új Yiwei márkájával készül piacra dobni az első nátriumion-akkumulátorral szerelt, sorozatgyártású elektromos járművet. Bár a nátriumionakkumulátor-technológia sűrűsége kisebb (és valljuk be: kevésbé kiforrott), mint a lítium-ioné, alacsonyabb költségei, bőségesebb készletei és a hideg időjárási körülmények közötti jobb teljesítménye segíthet az EV-k tömeges elfogadásának felgyorsításában. A CarNewsChina értesülései szerint a JAC Yiwei EV hatchback szállításai januárban kezdődnek.
A Yiwei a JAC teljesen új, 2023-as márkája. A Volkswagen 75 százalékos részesedéssel rendelkezik a vállalatban és irányítja is annak vezetését, illetve fele arányban tulajdonosa a JAC anyavállalatának, az Anhui Jianghuai Automobile Group Holdingsnak (JAG), így a Yiwei alapvetően inkább német, mint kínai termék. A JAG másik fele egyébként a kínai kormányé, szóval a nátrium-ionos akkumulátorral szerelt kocsi az autóipar egyik legkülönösebb összefogásának eredménye.
A Yiwei EV az év elején bejelentett Sehol E10X hatchback átnevezett változata. A megjelent leírás szerint a Sehol 252 kilométeres hatótávval, 25 kWh-s kapacitással, 120 Wh/kg-os energiasűrűséggel, 3C-4C töltéssel és HiNa NaCR32140 cellával rendelkezik. Az új Yiwei EV állítólag a HiNA Battery hengeres nátriumion-celláit használja. A JAC az akkumulátorokat a vállalat méhsejtszerkezetes moduláris UE (Unitized Encapsulation) struktúrájában állítja össze, hasonlóan a CATL CTP-hez (cell-to-pack) és a BYD Blade-hez. Az elrendezés a gyártó szerint nagyobb stabilitást és teljesítményt biztosíthat a kocsinak.
Gábor János, NEW technology