Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Európában és Afrikában is úttörő innovációt ígér a Microsoft-Vodafone partnerség

Mamutstratégiai partnerséget jelentett be a Vodafone és a Microsoft. A két cégóriás együttműködéséből, a generatív mesterséges intelligencia, valamint a digitális és a felhőszolgáltatások területén elért eredményeik nyomán több mint 300 millió vállalkozás profitál – írta az ERP Today.

A tízéves partnerség fő célja, hogy a Microsoft GenAI segítségével, valamint a Vodafone IoT-kapcsolati platformja nyújtotta lehetőségeket kihasználva átalakítsák az ügyfélélményt: ez új digitális és pénzügyi szolgáltatások kifejlesztésével kecsegtet (főképp) az európai és afrikai kis- és középvállalatok számára. A kooperáció további hozadéka lesz a távközlési vállalat globális adatközponti felhőstratégiájának átdolgozása.

Mindeközben a Vodafone arra készül, hogy az elkövetkező évtizedben másfél milliárd dollárt fektessen a Microsofttal közösen fejlesztett felhő- és ügyfélközpontú AI-szolgáltatásokba, mivel a Microsoft a Vodafone vezetékes és mobil csatlakozási infrastruktúráját fogja használni. Az új partnerség által létrehozott digitális szolgáltatások a legújabb generatív AI-technológiával élnek, hogy az a lehető leginkább személyre szabott legyen és a legdifferenciáltabb ügyfélélményt tudja nyújtani.

Margherita Della Valle, a Vodafone Csoport vezérigazgatója, hangsúlyozva a partnerség fogyasztók számára jelentett előnyeit, azt mondta: „Ez az egyedülálló stratégiai partnerség a Microsofttal felgyorsítja üzleti ügyfeleink, különösen a kis- és középvállalkozások digitális átalakulását, és fokozza az ügyfélélmény minőségét a fogyasztók számára.”

Emellett a partnerek egy célzott programot indítanak, amely 100 millió fogyasztó és 1 millió kkv életét igyekszik gazdagítani az afrikai kontinensen, azzal a céllal, hogy a fiatalok felzárkóztatási programjai által növeljék a digitális írástudást, valamint digitális szolgáltatásokat kínáljanak a kkv-piacnak.

Satya Nadella, a Microsoft elnök-vezérigazgatója reményét fejezte ki, hogy az AI új generációja új lehetőségeket nyit meg a világ minden szervezete és iparága számára: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Vodafone-nal közösen a legújabb felhő- és AI-technológiát alkalmazhatjuk, javítva általa emberek és vállalkozások százmillióinak ügyfélélményét Afrikában és Európában, új termékeket és szolgáltatásokat hozzunk létre, és felgyorsítsuk a vállalat felhőre való átállását.”

Vörös István, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology