Barion Pixel

Hidrogén-meghajtású emeletes busz válthatja a legendás londoni tömegközlekedési eszközöket

Mérföldkőhöz érkezett egy hidrogén-meghajtású emeletes busz projektje az Egyesült Királyságban, a HEIDI (Hydrogen Electric Integrated Drivetrain Initiative) hidrogénbusz-konzorcium keretében, amelynek partnerei a Bramble Energy, az Equipmake, az Aeristech és a Bath-i Egyetem. A HEIDI célja egy „első a maga nemében” hidrogénüzemű emeletes busz kifejlesztése, amire 12,7 millió font (kb. hatmilliárd forint) fejlesztési támogatást adtak össze. A vállalkozás kilépett a kísérletek és a fejlesztés fázisából – írja a The Engineer, amely szerint a jármű egy évvel a HEIDI kezdete után máris gyártásba kerül.

Elkészültek az üzemanyagrendszer, a hidrogéntároló és maga a busz tervei, amelyeknél nem kellett kompromisszumot kötni: a Bramble Energy nyomtatott áramköri lapokra épülő tüzelőanyagcellás technológiája lehetővé tette, hogy a jármű megtartsa az eddigi londoni emeletes buszokhoz hasonló, 86 fős kapacitását.

A szimulációk alapján a nyolc perc alatt újratölthető autóbusz hatótávolsága elérheti a 450 kilométert, 350 bar hidrogén felhasználásával. Ez nagyon kedvező adat ahhoz képest, hogy a londoni buszok naponta általában 160-320 kilométert tesznek meg. A HEIDI most a projekt következő fázisába lép. Ez magában foglalja a kulcsfontosságú alkatrészek, például a tüzelőanyag-cellás egység, a tüzelőanyag-cellás rendszer és a hidrogéntároló gyártását.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

„Tüzelőanyag-cellás egységeink integrálásával a hidrogén-meghajtású emeletes buszba nemcsak a fenntartható közlekedést mozdítjuk elő, hanem közel 500 munkahelyet támogatunk, és célunk, hogy az elkövetkező évtizedben közel 6 millió tonna CO2-kibocsátást előzzünk meg” – mondta Dr. Vidal Bharath, a Bramble Energy operatív igazgatója egy nyilatkozatában. „Az a képesség, hogy megőrizzük az utaskapacitást, miközben jelentős hatótávolságot és gyors újratöltési időket érünk el, jól példázza a megoldásunk gyakorlatias mivoltát és skálázhatóságát. Partnereinkkel együtt elkötelezettek vagyunk egy fenntartható, költséghatékony és zéró kibocsátású jövő mellett, ami előnyös mind a közlekedési szektor, mind pedig az utasok számára.”

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

NEW technology