Nagyvállalatnál végrehajtott vagyonbiztonsági rendszer optimalizáció – esettanulmány
Szponzorált tartalom
A projekt során megbízónk egy nagymúltú, széles körben ismert magyar termelővállalat volt, amely mára német tulajdonosi körrel bír. Összesen 6 telephellyel rendelkeznek az országban, a telephelyek az ország 3 különböző megyéjében találhatóak és funkciójukban (termelés, raktározás, irodai terület), illetve méretükben is jelentősen különböznek egymástól.
A PROJEKT CÉLKITŰZÉSEI
A projekt célja az volt, hogy a Megbízónk vagyonbiztonsági rendszerével kapcsolatos optimalizációs lehetőségeket feltárjuk és költségcsökkentési javaslatokat fogalmazzunk meg. Vállaltuk, hogy csak olyan javaslattal élünk, amelynek a beruházási igénye maximum 12 hónapon belül megtérül.
ÍGY ZAJLOTT A PROJEKT
Az árajánlat adás előtt lehetőséget kértünk egy 1 órás konzultációra, aminek keretében egy kicsit megismertük a leendő Megbízónkat és az aktuális vagyonbiztonsági helyzetét. Ez tette lehetővé számunkra, hogy garanciát vállaljunk az eredményekre. A konzultáció alapján 20-30%-os költségcsökkentést prognosztizáltunk, de 10%-ra garanciát is tudtunk vállalni, ami azt jelentette, hogy amennyiben nem teljesítjük a vállalásainkat, akkor ingyen dolgoztunk, ki sem állítjuk a számlát. Felajánlottuk, hogy a javaslatok megvalósításának projektmenedzsmentjét is vállaljuk, azonban erre nem tartottak igényt, mivel van saját alkalmazásban álló biztonsági vezetőjük, aki a projekt megvalósítását menedzselni tudja.
Ajánlatunkat elfogadták, a szerződés megkötése után pedig el is kezdtük a munkát egy feltáró interjúval és adatbekérésekkel. Ezeknek az volt a célja, hogy mélységében is megérthessük az aktuális vagyonbiztonsági koncepciót és felkészülhessünk a fizikai bejárásokra. Ezek a bejárások tették lehetővé, hogy a gyakorlatban is megismerjük az ügyfelünk biztonsági rendszerét. Ekkor tártuk fel a legtöbb olyan felesleges kiadást generáló tényezőt, amelyekre a költségcsökkentési javaslataink épültek. A korábbi megbeszélésből, adatbekérésekből, illetve a fizikai bejárásokból származó adatokra alapozva végeztük el azt a munkát, aminek az eredménye egy új vagyonbiztonsági koncepció lett. Több biztonsági folyamatuknak a jelentős átalakítását, az értéket nem teremtő duplikált feladatok megszüntetését, illetve mindenhol, ahol lehet, ott a manuálisan végzett feladatok automatizálását, digitalizálását javasoltuk. Az új koncepció nemcsak a költségek csökkentésére alkalmas, hanem a biztonsági színvonal emelésére is, hiszen az emberi hibázás lehetősége is csökken a folyamatok digitalizálása és automatizálása révén.
A vagyonbiztonsági koncepció megvalósításához több biztonságtechnikai beruházás is elengedhetetlen volt. Ezekre indikatív árajánlatokat kértünk be szakcégektől, amely ajánlatok természetesen a zárójelentés részét képezték.
Zárójelentésünkben leírtuk tapasztalatainkat és javaslatainkat egyaránt:
- A Vezetői összefoglalóban leírtuk a legfontosabb megállapításainkat és javaslatunk lényegi elemeit.
- Összefoglaltuk a vagyonbiztonsági rendszerrel kapcsolatos észrevételeinket, a feltárt hiányosságok és kockázatok kapcsán minden esetben javaslatokat fogalmaztunk meg.
- Feltártuk megbízónk aktuális biztonsági kockázatait, illetve a vagyonbiztonsághoz kapcsolódó jogi kockázatait.
- Megfogalmaztuk optimalizációs, költségcsökkentési javaslatainkat.
A PROJEKT EREDMÉNYEI
A projekt zárójelentésében megfogalmazott javaslataink révén megbízónk 22%-kal tudja mérsékelni a vagyonbiztonsági kiadásait. A megbízónk szakmenedzsere azóta már meg is kezdte a javaslataink megvalósítását!
Az Optimalizációs Projekt megvalósítási költségei (beleértve a mi díjunkat és az általunk javasolt beruházások megvalósítását) összességében kevesebb mint 6 hónap alatt megtérülnek Megbízónk számára.
A fentiek mellett feltártunk olyan, a vagyonbiztonsághoz kapcsolódó jogi kockázatokat, amelyekről megbízónknak addig nem volt tudomása, természetesen a kockázatok felszámolására javaslatokat is megfogalmaztunk.
Nyéki Dávid
Nyéki Security Consulting