Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Nyitás határán – Exkluzív interjú Kardos Péterrel, az SSI SCHÄFER ügyvezetőjével

- Hirdetés -

A COVID minden céget érintett, van akit jól, van akit pedig rosszul. Így a nyitás határán hogyan vélekedik az elmúlt másfél éves tevékenységükről?

A raktározási logisztikára is jelentős hatással volt és van az új koronavírus világjárvány. A vállalatoknál előtérbe került a hatékonyság kérdése, hogy szembe tudjanak nézni a válság hozta helyzettel. Külön kell választani bizonyos szektorokat. A gyógyszeripar logisztikáját most szinte lehetetlen kiszolgálni, hiszen extrém leterhelés volt tapasztalható. Az élelmiszer piacon ugyanezt láttuk kezdetben egy évvel ezelőtt. Ezen a piacon a normalizálódás felé tolódik a helyzet.

A beszállítói láncok radikálisan sérültek. Így a just-in-time termelés, ahol a gyártói készletfelhalmozás minimális, ott is ellehetetlenül, ahol egyébként a termelési kapacitás működőképes volna. Továbbá, ha az elmúlt időszakot nézzük, akkor az online csatornákon történő kereskedelmi olyan mértékben növekedett, ami mindenképpen komoly változásokat mutat a jövőre nézve is. A fogyasztói magatartás változása által generált, újonnan megjelenő kapacitásigények egy része tartóssá vált.

Vállalatunkkal arra fókuszálunk, hogy az e-kereskedelemhez kapcsolódó készletezési, raktározási, anyagmozgatási tevékenységeket a jövőben is ki tudjuk szolgálni. Ez valamennyi üzleti szektorban valamilyen szintű automatizációs beruházást fog indukálni.

Az is elmondható, hogy a nagy értékű beruházások előkészítése folyamatos volt az elmúltidőszakban, ezek a feladatok nem álltak le, az irodai dolgozók otthonról is tudták menedzselni a beruházásokkal kapcsolatos teendőiket, így legalább a tervezés megfelelő ütemben zajlott. A kivitelezésekkel a határok lezárása és egyéb korlátozások miatt rosszabb volt a helyzet.

Mi volt a legpozitívabb dolog az SSI életében, amelyre nagyon büszke?

Az SSI SCHÄFER központ felelősségteljes járványmenedzsmentjére, annak implementációjára és a magyarországi leányvállalat dolgozóira vagyok büszke. Jól alkalmazkodtak a veszélyhelyzethez, egy új munkarendhez, a távmunkához, védőfelszerelések használatához, mindezt úgy, hogy a napi munkamenet ne álljon le.

A magyarországi leányvállalat, üzletkötéssel és szerviz szolgáltatásokkal foglalkozik elsősorban, főleg az élő munkaerőre épít, mert itt közvetlen ügyfélkapcsolatokról van szó. Ezért is volt kiemelkedően fontos, hogy a kapcsolat partnereinkkel veszélyhelyzetben se szakadjon meg, még rövid időre sem.

Nem csak az adminisztratív munkára gondolok itt, hanem a logisztikai rendszertámogatásra is. A különböző vállaltoknál használt megoldásaink egy része szoftveresen is kiszolgálható, szervíztevékenységünk nem feltétlenül követeli meg személyes jelenlétet.

A cégünk alapfilozófiája az, hogy „Think Tomorrow”; ez azt jelenti, hogy az ügyfeleinkkel együtt, az ő perspektíváikat szem előtt tartva gondolkodtunk együtt a jövőről. Most alkalmunk volt arra, hogy ezt nehéz körülmények között is bizonyíthassuk.

Kardos Péter, Ügyvezető igazgató, SSI SCHÄFER Kft.
Még nem tudjuk, hogy mit hoz a jövő, de most már felkészültebbnek érzi magukat egy járványhelyzet esetére?

A jövőre való felkészülés jegyében, a humántőkénk gyarapítása került előtérbe, ahogy azt már említettem. Értékesítői és kommunikációs tréningeket tartottunk, informatikai és nyelvi képzéseket nyújtottunk a munkavállalóinknak. Ezeket a kezdeményezéseket folytatjuk a jövőben is.

SSI SCHÄFER központ új rendszereket vezet be minden régiójában világszinten, ami megkönnyíti, hatékonyabbá, mérhetőbbé és célzottabbá teszi a logisztikai, értékesítési és marketing munkát. Ezeknek az újtípusú informatikai rendszereknek a bevezetése, maximálisan felkészülté teszik cégünket egy esetleges újabb vészhelyzeti működésre.

Szervizszolgáltatásunk terén is folyamatos rendelkezésreállást tudunk biztosítani, hiszen a távkarbantartás már egy jó ideje bevett és hatékony módszer, amikor rövid időn belül kell reagálni és beavatkozni. Ennek támogatására olyan audióvizuális eszközöket alkalmazunk, ami a helyi és központi szakemberek kommunikációját és együttműködését segíti.

Akkor a „24/7”, a hét minden napján elérhető támogatásunkkal ügyfeleink rendelkezésére állunk. Természetesen az európai szabályozásnak és eltérő járványügyi helyzetnek ki vagyunk téve a kivitelezési fázisban, ezért nem jelenthetünk ki semmit teljes bizonyossággal egy ennyire változó világban. Igyekszünk felkészülten szembenézni a váratlan helyzetekkel.

Sokan úgy vélik, hogy az automatizáció még inkább felgyorsult. Ez Önöknél is jellemző? A napi munkájukban miként kerültek előtérbe a digitális megoldások?

A raktárak automatizálása mindig is kulcsszerepet játszott a vállalatok életében, ám az utóbbi időszak rávilágított arra, hogy aki ebből kimaradt, az komoly hátrányba került. A humán munkaerő a belső logisztikában komoly tényező, és ha bármilyen okból leállás következik be, az a teljes folyamat akadályoztatását, szüneteltetését jelentheti.

A működési kockázatok csökkentése kiemelt célkitűzéssé vált. Ez adott egy lökést az automatizáció térnyeréséhez. Ez a fajta szemlélet most még nyilvánvalóbb, hiszen logisztikai tevékenységet csak igen korlátozottan lehet home-office-ból végezni. Ezért az irány változatlan: technológiai úton kell egyre hatékonyabb és üzembiztosabb megoldásokat találni.

Az SSI SCHÄFER szervizszolgáltatásainál is kihasználja a digitalizálás adta lehetőségeket.

Például a távkarbantartás egy ilyen rugalmas megoldás, amely döntő mértékben hozzájárulhat ügyfeleink sikeréhez még korlátozások idején is. Az SSI SCHÄFER kiterjesztett támogatása mobil valós idejű videókommunikációs rendszerként megfelel a hatékony hibaelhárítási és javítási munkák összes követelményének.

Mind a saját belső vállalati, mind a partnerek számára nyújtott technológiákban az automatizált, digitális, kiszámítható megoldásokat részesítjük előnyben.

Ha tanácsot adhatna – az elmúlt idők tapasztalata alapján – minden ipari vállalkozónak, cégvezetőnek, mi lenne az a három dolog?

Automatizálni, digitalizálni és oktatni.

Bármilyen meglévő rendszer félautomata megoldásokkal való kiegészítése kis beruházással, nagy hatékonyságnövelést hoz.

A válságból való kilábalás során a technológiai előrelépés mellett a humántőke fejlesztése a legfontosabb. Az értékteremtést, amelyet most a munkatársaink fejlesztése jelent, hamarosan a gyakorlatban is kamatozni fog. Értékteremtésként tekintünk a munkatársaink fejlesztésére.

„Think Tomorrow – Gondolkodjanak hosszú távon. Ez az én tanácsom.

NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology