Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Rákapcsol az autonóm teherfuvarozásra a Waymo

Az önvezető taxiszolgáltatását több nagyvárosban sikeresen bevezető vállalat bejelentette, hogy új erőfeszítéseket és beruházásokat megmozgatva kitolja kereskedelmi és operatív teherautó-üzemeltetésének határait. A The Robot Report szerint a Waymo továbbra is folytatni kívánja az együttműködést a Daimler Truck North Americával (DTNA), egy autonóm teherautó és mindenekelőtt egy redundáns alváz műszaki fejlesztésének előmozdítása érdekében.

A Waymo azt tervezi, hogy autonóm technológiáját összeboronálja a DTNA autonómiaképes Freightliner Cascadia platformjával, de a vállalat nem közölt további részleteket a Waymo Via autonóm kamionra összpontosító egyéb partnerkapcsolatairól. Egy tavalyi bejelentés alapján annyit azért tudni lehet az Uber Freighttal kötött szerződésről, hogy a technológiák összekapcsolásáról és arról szól, hogy autonóm teherautókat telepítsen az Uber hálózatában. A Waymo 2022 végén árumozgatás terén is megállapodást írt alá, mégpedig a C.H. Robinsonnal.

Érdekes fordulat, hogy az egyébként robottaxikkal és fuvarmegosztással foglalkozó Waymo úgy döntött, jobban nyit a teherautózás felé, hiszen ez eddig háttérbe szorult náluk. A legmodernebb mesterséges intelligencia és a gépi tanulás előretörésével viszont minden eddiginél gyorsabban iterálják az önvezető technológiájukat, így a San Franciscóban, Phoenixben és Los Angelesben beindított szolgáltatás sikerével az új üzletágra is koncentrálni tudnak. Ehhez persze hasznosíthatják a több millió megtett kilométer során begyűjtött horribilis adattömeget is.

- Hirdetés -

A vállalatnak hosszú távú tervei vannak arra, hogy „AI-sofőrjét” számos más járműplatformba és kereskedelmi alkalmazásba, így a fuvarmegosztás és a teherfuvarozás mellett a helyi árukiszállításba és a magántulajdonba kerülő személyautókba is integrálja.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

NEW technology