Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Saját önvezető teherautó-flottát fejleszt a pepper és a driveblocks

- Hirdetés -

A két elektromobilitásban utazó vállalat a kereskedelmi szektor jövőjét akarja megalapozni az együttműködéssel: szakértőik olyan hardverek és szoftverek fejlesztéséhez dugják össze a fejüket, amelyek külső gyártótól független megoldást kínálnak az elektromos teherautóik autonóm közlekedéséhez. Elég előrehaladott projektről van szó: jövőre már élesben akarják tesztelni.

A The Robot Report információi szerint nem kispályás cégekről van szó: a München közelében, Garchingben működő driveblocksot az az Alexander Wischnewski alapította, aki korábban az  önvezető járműtechnológiák világhírű versenyén, az Indy Autonomous Challenge-en szereplő és az egy soron meg is nyerő TUM Autonomous Motorsports csapatfőnöke volt. Az itt szerzett tapasztalatokat most a német startupnál hasznosítja: biztonságos, gyors, költséghatékony automatizálási applikációkat fejleszt autópályákhoz, bányászati tevékenységekhez és áruszállításhoz.

A pepper ideális partnernek tűnik, hiszen elektromos járművek átalakításával, ezen belül is önvezető technológiák utólagos integrálásával foglalkozik. A vállalat a platformokra telepített hardvert és a driveblocks gyártotta, skálázható, moduláris szoftver interfészét fogja elkészíteni a prototípushoz. Jelen állás szerint egy olyan eszközt szintén alkotni fog, ami csökkenti a járművek károsanyag-kibocsátását.

A duó célja végeredményben az, hogy fenntartható és hatékony megoldást építsen, miközben fejleszti a teherautó-flották biztonságos közlekedését. A vezető nélküli, teljesen automatizált szállítást először logisztikai központok közötti, ún. hub-to-hub utakon, valamint depók területén szeretnék megvalósítani.

 „A pepperrel kötött együttműködésünk lehetővé teszi, hogy valós körülmények között teszteljük a driveblocks szoftverplatformját, miközben fontos betekintést nyerünk az ebből származó megtakarítási és optimalizálási lehetőségekbe” – fogalmazott Wischnewski.

 „Az automatizált vezetés az áruszállításban mutatja meg az igazi erősségeit: ez a folyamatok optimalizálásának, a költségmegtakarításnak, valamint a vezetésnek és a közlekedésbiztonságnak az új szintje, míg számunkra az emissziómentes hajtásrendszereink logikus továbbfejlesztését, illetve az egyik legizgalmasabb kutatási és fejlesztési projektet jelenti” – fűzte hozzá dr. Matthias Kerler, a pepper motion GmbH műszaki igazgatója.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology