Barion Pixel
- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Škoda: túl az 1.000.000 EV-akkumulátor rendszeren bővül a csehországi gyár

A Škoda Auto fontos mérföldkőhöz érkezett: a cseh Mladá Boleslav-i gyárában elkészítette az egymilliomodik akkumulátorrendszert, és további bővítéseket tervez. Az autóipari vállalat közleménye emlékeztet: az akkumulátorgyártás 2019-ben indult a plug-in hibrid Superb iV modell kapcsán. A termelés fókusza azóta a tisztán elektromos járművekhez készült nagy kapacitású akkumulátorokra helyeződött át, amelyeket a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) terveztek.

A Mladá Boleslav-i gyár jelenleg két gyártósoron dolgozik, napi 1500 akkumulátor előállítására képes, és percenként egy egységet készít. Az itt gyártott akkumulátorcsomagok 55–91 kWh kapacitással rendelkeznek, és olyan modellekben használják őket, mint a Škoda Enyaq és az Elroq, de a Volkswagen, az Audi és a SEAT/CUPRA modellekbe is beépítik őket.

2023-ban a gyártási kapacitás növelése mellett a Škoda egy új, csúcstechnológiás létesítményt is megnyitott az akkumulátorok minőségellenőrzésére. Az új rendszer számítógépes tomográfiát (CT) alkalmaz, ami mikroszkopikus részletességgel – akár négy mikron pontossággal – képes vizsgálni az akkumulátorok belső komponenseit. Ez a technológia lehetővé teszi az esetleges hibák észlelését anélkül, hogy az akkumulátorrendszert szét kellene szerelni. Emellett a már használt cellák vizsgálatára is alkalmas, javítva az akkumulátorok hosszú távú megbízhatóságát.

- Hirdetés -

Automatizáció és globális jelenlét

A Škoda gyártósorain nemcsak emberek dolgoznak: a folyamatokat 82 teljesen automatizált robot segíti, különösen a nehéz komponensek kezelésében. Egyetlen műszakban körülbelül 90 munkavállaló dolgozik a gyártáson, ami egy 10.500 négyzetméteres területen zajlik. A cseh gyártó három hazai telephelyen működik, de a globális jelenléte is jelentős: további kapacitásokkal rendelkezik Kínában, Szlovákiában, Indiában és Ukrajnában.

Zöldebb jövő felé

A Škoda tervei között szerepel egy harmadik gyártósor kiépítése a csehországi gyárban, hogy még nagyobb kapacitással tudják kiszolgálni az elektromos autók iránt növekvő keresletet. Bár a Volkswagen-csoport egyik kulcsfontosságú akkumulátorpartnere, a Northvolt csődvédelmet kért, a Škoda továbbra is eltökélten dolgozik a fenntartható mobilitás érdekében.

Az autógyártó sikerei és folyamatos innovációi nemcsak az elektromos járművek gyártásának fejlődését mutatják, hanem azt is, hogy a cseh márka szorosan együttműködik a Volkswagen-csoport többi tagjával, hogy elősegítse az autóipar zöld átállását.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology