Barion Pixel
- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Techtrendek az egészségügyben

Sosem volt még olyan izgalmas az egészségügyi innováció, mint manapság – írja a Healthcare Weekly. A technológiai fejlődés rohamosan gyorsul, és napról napra újabb és újabb áttöréseknek lehetünk szemtanúi. Az új kutatási eredményeket, melyeket a számítógép-tudomány termel ki, szinte az élet minden területén felhasználhatják az egyes emberek, az intézmények és iparágak.

Az egészségügyi technológiák magukban foglalják az összes olyan eszközt, gyógyszert, vakcinát, eljárást és rendszert, amelyek az egészségügyi műveletek egyszerűsítésére, a költségek csökkentésére és az ellátás minőségének javítására irányulnak. A mesterséges intelligencia (AI), a blockchain, a hangkeresés, a chatbotok és a virtuális valóság (VR) 2019-ben a legígéretesebb egészségügyi technológiák közé tartoznak.

Az egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok életében mindig is problémás terület volt a személyre szabottság és a megfelelő technológia hiánya. Azonban az American Medical Association szerint a -szakemberek 2018-ban az első helyre a technológiát helyezik, ha a legfőbb aggodalmaikról kérdezik őket. A technológia hiánya miatt ugyanis az egészségügyi vezetők nem tudják végrehajtani a digitális átalakítást a szervezetükön belül. Ha azonban sikerül adaptálni a különböző megoldásokat, a technológiai újítások nemcsak javítanak a szolgáltatások minőségén, hanem egyenesen szárnyakat adnak a vállalatoknak. A következő trendek pozitív irányba mutatnak:

- Hirdetés -

A mesterséges intelligencia használata az egészségügyi ágazatban gyorsan növekszik, 2021-ig várhatóan 40%-os éves ütemben, 6,6 milliárd dollárra a 2014-es 600 millió dollárról. A mesterséges intelligencia sokféleképpen lehet a betegek segítségére, például riasztani tudja a beteget, hogy vegye be időben a gyógyszerét, azonosítja azokat az egyéneket, akik orvosi ellátásra szorulnak, és szükség esetén azonnal riasztja az egészségügyi dolgozókat, hogy rögtön megkezdhessék a személyre szabott kezelési terv összeállítását. Az IBM Watson éppen egy ilyen megoldáson dolgozik az opioid-függőkkel kapcsolatban. Fontos lehet az AI használata a személyre szabott gyógyszeradagolás terén is, mivel képes megtanulni, hogy az adott ember szervezete milyen egyéni eltéréseket mutat a sztenderdhez képest – amely képesség jól jöhet például az inzulinnal kezelt cukorbetegeknél.

A blockchain-rendszerek szintén alkalmazhatók az egészségügy területén. Nemcsak a körülöttük kialakult felhajtás miatt lehetnek érdekesek, amit a marketing jól tud hasznosítani, hanem azért is, mert biztosítják az átláthatóságot, és egyidejűleg védelmet is nyújtanak. Adatgyűjtéskor a személyes adatok az ügyfélnél maradnak, nem kerülnek át egy applikáción keresztül más cégek szervereire, mint például a Facebook esetében.

A hangvezérlő rendszerek és azokon belül is a beszédparanccsal való keresés hihetetlenül népszerűvé vált az utóbbi időben. Hatból egy amerikai állampolgárnak van már okoshangszórója, és 40%-uk legalább naponta egyszer használja is hangos keresésre. A hangvezérlésű eszközök hasznosak lehetnek az egészségügyi marketing területén is, hiszen már az okostelefonok és az intelligens hangszórók első kiadása idején is hamar népszerűvé váltak, és gyakoriságuk, elterjedtségük azóta is egyre növekszik. (Az Amazon Echo először 2014-ben jelent meg a piacon, de már most számos versenytársa akad.) Mivel a Google-keresések 20%-át 2018-ban hangkeresés tette ki, a hangvezérlés az egyik legfontosabb olyan digitális eszköz, amibe az egészségügyi marketingeseknek is érdemes befektetniük.

Az egészségügyben alkalmazott chatbotok számos előnyt kínálnak, a betegút megtervezéséhez, a gyógykezelésekhez, a vészhelyzetekhez és az elsősegélynyújtáshoz egyaránt. Az egészségügyi ellátásban a személyesség létfontosságú, a chatbot pedig egy teljesen új kapcsolattartási módot nyújt, amit az emberek igazán szeretnek, sőt a csetelés megszokottá válásával egyre inkább el is várnak.

A fentieken kívül számos más újdonság áll még rendelkezésre, mint például a virtuális valóság, a videómarketing, a személyre szabható applikációk vagy más appokkal való partnerség. A határt gyakorlatilag csak a fantázia szabja meg.

Hegyi Heni, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology