Barion Pixel

Többezerszer hatékonyabb hőátadó technológia készült otthonok és ipari alkalmazások számára

Az építőipar fenntartható hűtő-fűtő-áramellátó megoldásai mellett az elektromos autók akkumulátorhűtését is szolgálhatja egy forradalmi hőátadó technológia, ami nagyságrendekkel hatékonyabbnak tűnik minden eddig ismertté vált, hasonló megoldásnál.

Az új hőmérséklet-szabályozó technológia a brit Flint Engineering terméke, ami az építőipartól az élelmiszeripari hűtési megoldásokon át az elektromos járművek akkumulátorhűtéséig számos területen bevethetőnek tűnik. A piacra vezetés előtt álló, isoMat névre keresztelt megoldás a gyártó izotermális energiamenedzsment-rendszerét (EMS) használja. Ez az ígéretek szerint új szintre emeli a hagyományos hőcsöves technológiákat, ami annak köszönhető, hogy egy alumíniumlemez segítségével belső, zárt csatornák hálózatát alakítják ki benne. A csatornákban lévő folyadék a hőmérséklet-különbség hatására elképesztően gyors párolgási és lecsapódási ciklusokon megy keresztül, így szinte azonnali hőátadást biztosít az egész felületén.

A rendszer többezerszer hatékonyabb hőenergia-átadást tesz lehetővé, mint a ma ismert megoldások – állítja a gyártó.

- Hirdetés -

A lakóépületek tetőburkolatába épített isoMat a környezeti hőmérséklet-különbségek kihasználásával képes biztosítani az otthonok fűtését vagy hűtését, és önmagában elegendő lehet egy ház teljes energiaellátására. A Flint ugyanakkor azt gondolja, hogy akár az ipari hűtéstechnológiában is jelentős előnyöket jelenthet, hiszen ahelyett, hogy a lehűtött levegőt keringetné, a polcrendszerbe ágyazott isoMat közvetlen érintkezéssel hűti a tárolt termékeket. A Brunel Egyetemen végzett tesztek szerint a megoldás hűtőszekrényekben történő használata 8-30 százalék közvetlen energiamegtakarítást eredményezhet.

Az autóipar számára is hasznos hőátadó technológia született

Az isoMatból készült akkumulátorhűtő lap egy nagy akkumulátorcsomagban 25 Celsius-fokon (± 1 °C) tartotta az akkumulátorcellákat, ami nagyban növelheti a hatótávolságot és meghosszabbíthatja az akkumulátor élettartamát. Az alacsony nyomáson áramló hűtőfolyadék az isoMat lap egyik szélén elnyeli az akkumulátorcellák által termelt hőt, miközben a belső folyadék fázisváltása sokkal több energiát távolít el, mint egy hagyományos vízhűtéses lemez, és a víz nem kerül az akkumulátorcellák közelébe.

Mark Robinson vezérigazgató szerint az újdonság iránt már most élénk érdeklődés mutatkozik olyan ágazatokból, mint az építőipar vagy az elektromos rendszerek és hűtéstechnológiák gyártása. Úgy véli, az isoMat rendszert már idén piacra dobhatják – ennek érdekében angol, amerikai és közel-keleti kockázati tőkebefektetőkkel is tárgyalnak.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

NEW technology