Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Új kompozitanyaggal lesznek gazdaságosabbak a repülőgépek

A Light Land óriási emissziómegtakarítást ígér a repülőgép-üzemeltetők számára, ha széles körben bevezetik. A farnborough-i székhelyű gyártó, a TISICS azt állítja, hogy a könnyűfém kompozit futóművel repülőgépenként évi 650 ezer fonttal csökkenthetők az üzemanyagköltségek.

A Safran Landing Systems-szel közösen kifejlesztett Light Land a világ legnagyobb, polgári repülésben használt gépei számára készült fémkompozit – írja a The Engineer. A titánból és alumíniumból gyártott termék a TISICS szerint egy olyan fémkompozit alkatrészsorozat előfutára, ami évi 9,6 millió tonnával csökkentheti a légi közlekedés emisszióját, ha elkezdik beépíteni a széles törzsű flottákba. A vállalat úgy véli, hogy a kompozitja 30-70 százalékos súlycsökkentést jelenthet futóművenként, miközben 40 százalékkal kisebb sűrűség mellett is felülmúlja a titán merevségét vagy az acél szilárdságát.

„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy bemutathatjuk a Light Landben rejlő lehetőségeket az Egyesült Királyság repülőgépiparában” – mondta Stephen Kyle-Henney, a TISICS vezérigazgatója. „A nagy értékű, üzemanyag-hatékony, szén-dioxid-mentes és kereskedelmi forgalomban kapható repülőgép-alkatrészek kínálata hatalmas lépés a ‘JetZero’ elérése felé. A TISICS jövőbeli termékei a brit repülőgépgyártók versenyképességének növekedéséhez vezetnek, olyan hazai ellátási láncot hoznak létre, amelyek átcsoportosítják a korábban importált termékeket, és több mint 240 magas képzettséget igénylő munkahelyet teremtenek az Egyesült Királyságban csak a következő öt évben.”

- Hirdetés -

Az Aerospace Technology Institute (ATI) szerint az ultrahatékony könnyűszerkezetes repülőgépek fejlesztésének 2041-re 9,8 milliárd font (4.215 milliárd forint) értékű piaca lesz. Míg az olyan alacsony szén-dioxid-kibocsátású meghajtási technológiák, mint a hidrogén, repülőgépekbe építése valószínűleg hosszabb távon fog csak megvalósulni (és új repülőgépváz-konstrukciók kifejlesztését teszi szükségessé), addig a meglévő alkatrészek súlyának csökkentése már most helyzetbe hozza a gyártókat.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology