A Carbon Ridge elnevezésű amerikai startup 9 és félmillió dolláros befektetésből fejlesztheti karbonleválasztó technológiáját, amely komoly előrelépést jelenthet a tengeri szállítmányozás károsanyag-kibocsátásának csökkentésében – adta hírül az ESG today.
Jelenleg a szóban forgó szállítmányozási ágazat adja a világ üvegházhatásúgáz-kibocsátásának körülbelül 3 százalékát, így a változás fontos célkitűzés mindazon érintett ágazati szereplők számára, akik amellett tették le a névjegyüket, hogy hozzájárulnak a környezeti terhelés mérsékléséhez.
A Carbon Ridge olyan moduláris karbonleválasztó rendszer létrehozásán dolgozik, amely a teherhajók kéményével áll közvetlen összeköttetésben. A technológia először leválasztja a szén-dioxidot a keletkező gázokból, amelyet ezután cseppfolyósít, így az később felhasználásra vagy végleges tárolásra kerülhet. A rendszer előnyei közt említik, hogy egyszerűen telepíthető, és olyannyira kicsi a hely-igénye, hogy a hagyományos szén-dioxid-leválasztó megoldásokhoz képest 75 százalékkal kisebb területen is elfér, miközben az energiafogyasztása mindössze 5 százalékkal haladja meg a jelenleg használt rendszerekét.
Ez a technológia nemcsak a szén-dioxidot távolítja el a kipufogógázból, hanem a káros részecskéket is, azaz jelentősen csökkenti a légszennyezést. A Carbon Ridge megoldása ráadásul ötször olcsóbb alternatívát kínál a metanol- és ammóniameghajtású rendszerekkel szemben.
A friss befektetésből a Carbon Ridge egy jelentősebb kereskedelmi bemutató projektet valósít meg, hogy még több ügyfél számára prezentálhassa technológiája hatékonyságát. „A tengeri kereskedelem karbonmentesítésében óriási lehetőségek rejlenek, és a Carbon Ridge rendszere ennek az iparágnak kínál hatékony és gazdaságos megoldást”, szögezte le Chase Dwyer, a vállalat vezérigazgatója.
A frissen zárult finanszírozási kört olyan befektetők vezették, mint a Crosscut Ventures és a Western Technology Investment (WTI), amelyek azért választották a Carbon Ridge startupot, mivel az nemcsak innovatív megoldással képes hatékonyan csökkenteni a hajók károsanyag-kibocsátását, hanem ezzel párhuzamosan támogatja a környezeti fenntarthatóságot is.
Vörös István, NEW technology