Versenyjárművek számára fejleszt hidrogén üzemanyagcellát a Red Bull
A Red Bull Advanced Technologies az osztrák AVL mobilitási specialistával együttműködve fejleszt könnyűszerkezetű üzemanyagcellákat motorsport és repülési célra, valamint izomautókba. A cél a hidrogén üzemű hajtásláncok bevezetése a jövőbeli versenyjárművekbe – összhangban a Red Bull Racing fenntarthatósági céljaival.
Az AVL, mint a motorsportban és az autóiparban elismert mérnöki szolgáltató, kulcsfontosságú szerepet játszik a hatékony és megbízható hidrogén hajtásláncok fejlesztésében. Ezek az üzemanyagcellák tiszta és fenntartható energiaforrást kínálnak a motorsport számára, hiszen a hidrogén elégetése során nem keletkezik károsanyag-kibocsátás, csak vízgőz, ami nagyban hozzájárulhat a motorsport környezetterhelésének csökkentéséhez – állapítja meg a The Engineer.
Bár a Red Bull Racing és a Red Bull Advanced Technologies brit székhelyű, végső soron mindkettő a Red Bull GmbH, vagyis az energiaital-birodalomra épülő osztrák konglomerátum tulajdonában van, így a megállapodás lényegében nem hagyta el Ausztria határait. A grazi székhelyű AVL-lel való partnerség célja, hogy a Red Bull a könnyűszerkezetes tervezéssel, konstrukcióval és aerodinamikával kapcsolatos tudását ötvözze az AVL PEM üzemanyagcella-technológiával kapcsolatos szakértelmével.
A partnerek reményei szerint jelentős mérföldkövet érnek el a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátású technológiában, elérhetővé téve azt olyan ágazatok számára, mint a repülőgépipar, a jövőbeli motorsport-járművek, illetve számos más „maximális hasznos teherbírású alkalmazás”. Ehhez azonban el kell érni a hidrogén-mobilitásban szükséges teljesítménysűrűségi adatokat.
Gábor János, NEW technology