Barion Pixel

- Hirdetés -

Viharos széllel is dacol a német kézbesítő drón

Napokról órákra vagy percekre csökkentheti a csomagok kézbesítési idejét a Wingcopter, és ezt egyre több befektető veszi készpénznek: a gyártó az első körben szerzett 22 millió dolláron felül most újabb 42 millió dollárt vont be az elektromos robotrepülő (eVTOL) fejlesztésébe – tudta meg a The Robot Report. A Tom Plümmer, Jonathan Hesselbarth és Ansgar Kadura alapította startup elszántan keresi a ma ismert futárszolgálatok alternatíváit, és ahogy a helyzet áll, jó néhány ebben a szegmensben működő cég kezdheti fogni a fejét.

Bár a Wingcopter 198 névre keresztelt eVTOL nem egy erőemelő művész, a legfeljebb hat kilogramm hasznos terhet 110 kilométerre képes elvinni, és nem okvetlenül csak egy küldeményt, hanem mindjárt hármat tud szállítani (igaz, ekkor öt kilogrammra csökken a teherbírása). Annak ismeretében, hogy kisméretű csomagok mekkora tömegét hordják ki a futárszolgálatok teherautóval, és meddig tart egyenként becsengetni a vevőkhöz, forradalminak tűnik egy olyan drón, ami a levegőben, forgalmi dugókat vagy baleseteket elkerülve tudja az ügyfélig vinni (majd a kezébe leereszteni) a rendelést. Ezt persze évek óta tudjuk, csak éppen olyan jó megoldást, mint a német cég, eddig senki sem tett le az asztalra.

A Wingcopter nemcsak a döbbenetes hatótáv és a négyes szintű (magasan automatizált) irányítás miatt érdemelte ki a befektetők figyelmét, hanem az egyedülálló manőverezőképesség miatt is. Úgy tervezték, hogy erős szélben és esőben ugyanolyan stabilan tartsa a pozícióját, mintha mi sem történne körülötte. Ezt a bravúrt a változtatható pozíciókba forduló rotorok segítségével tudja végrehajtani.

- Hirdetés -

A 2017-ben alapított német vállalat minden eddiginél közelebb került az eVTOL tökéletesítéséhez és a nagy volumenű gyártás beindításához. Közölték: a 42 millió dolláros tőkenövelést a funkciók bővítését szolgáló kutatás-fejlesztésre és 80 új alkalmazott felvételére fordítják. Ezt biztos nagy örömmel hallják a befektetők, köztük a 12 ezer európai áruházat üzemeltető REWE Group, a japán kereskedelmi óriás ITOCHU vagy éppen az afrikai kontinens drónalapú kézbesítőhálózatát építő Continental Drones.

Gábor János, NEW technology

NEW technology