Barion Pixel

Virtuális valóság (VR) a turizmusban: új iparág, számtalan lehetőséggel

Állati nyomkereső virtuális valóság játék; papírszemüveges VR fejlesztés 3D-s felbontásban, 360 fokos filmekkel – ilyen feladatokra írt ki közbeszerzési pályázatot az Ipoly Erdő Zrt. – Somoskői Erdei Iskola. A cél egy modern megoldás kidolgozása és megvalósítása volt, amely ne csak szórakoztasson egyedi élményt nyújtva, hanem edukációs küldetést is teljesítsen, korosztálytól függetlenül. A feladat kivitelezését egy olyan vállalat nyerte el, amely hamar felismerte ezt a piaci rést, és egyik fő profiljának a turisztikai szektorban sikeresen alkalmazható gyakorlatokat választotta.

„Örömmel tapasztaljuk, hogy Magyarországon is egyre több intézmény, vállalat ismeri fel, és használja ki a VR-megoldásokban rejlő különleges lehetőségeket. Hatalmas előnye, hogy a VR-világban megszűnik a zavaró külső környezet, a látogató egy teljesen új miliőbe csöppen. Mesterséges környezetet építünk, szemünkre, fülünkre is az új környezet hatásai, hangjai hatnak kizárólag. És ne felejtsük el, hogy az agyunk még felnőtt korban is játékosan szeret tanulni, az új ismeretek is jobban beégnek, megmaradnak.” – mondta Tápai Gábor, a VR Storm ügyvezetője.

Az egyre keresettebb csapat egyik legutóbbi fejlesztése egy állati nyomkereső játék – itt 3D-ben tervezett és modellezett erdei ösvényen lehet végigsétálni, hegyekkel, erdővel körülvéve. A VR-nak köszönhetően 360 fokban 3D-ben, a környezet minden irányból feltérképezhető. Az út folyamán a játékos lábnyomokat talál és egy virtuális nagyító segítségével megvizsgálás után kiválaszthatja a helyes lábnyomhoz tartozó állatot – amennyiben a találat helyes, akkor mint egy varázsütésre, az adott állat is megjelenik. A több állomásos út végén egy kijelzőtábla mutatja az elért eredményt. Az erdei élményt zenei és hangeffektek teszik még izgalmasabbá. A fejlesztő csapat úgy tervezte meg a játékot, hogy a pályát 3-6 perc alatt lehessen teljesíteni annak érdekében, hogy minél többen kipróbálhassák. Az sem véletlen, hogy a technikai megoldás az Oculus Quest VR szemüveg lett, ez ugyanis nem igényel külön számítógépet, így rendkívül kompakt, akár még kiállításokra is kényelmesen szállítható.

- Hirdetés -

A másik megvalósított projekt egy 5db. VR-filmből álló csomag 3D felbontásban, 360 fokos forgással. A filmekben a környék turisztikai látnivalói vannak bemutatva animációkkal, drón és földi felvételek által. A turista saját mobiltelefonjával, a lencsékkel rendelkező összehajtható papír virtuális valóság leképezésére alkalmas szemüvegekkel tekintheti meg a látnivalókat, úgy, amit saját perspektívájából egyébként nem láthat. A filmek olyan kiegészítő feliratokat, animációkat tartalmaznak, amelyek érdekes adatokkal, hitelesen adnak kiegészítő információkat az adott látnivalóról.

Bemutatott helyszínek:

„Tény és való, hogy a VR jelentősen növeli az utazási élményét, magával ragadó szimulációkat tudunk nyújtani a kép, a hang és a mozgáskövetés által. Ahogyan mi általában dolgozunk: egy speciális kamerával rögzítünk minden anyagot. A kamera 4 irányba, oldalanként egy pár kamerával – összesen 8 darab nagy látószögű lencsével – rögzít, így minden felvétel 360- fokban és 3D felbontásban készül el. Minden részletre kiterjedő professzionális utómunkálatok után a felvett anyagokat a saját webes rendszerünkbe betöltjük, ahonnan elérhetővé tesszük a turisztikai pont által megjelölt személyek számára. A megtekinthető tartalmat egy QR kóddal generált URL-re irányítva kapja meg a felhasználó, így többnyire applikáció fejlesztésbe sem kell befektetni.” – fogalmazott Tápai Gábor, majd hozzátette:

Minden megrendelést egyedi megoldásokkal teljesítünk, amelyeket az önkormányzatok, nemzeti parkok, turisztikai régiók komplex arculati elemeik közé is beilleszthetnek. Fontos hangsúlyozni, hogy az utóbbi időben tapasztalható fejlődés ellenére, a VR még nem érte el a teljes potenciálját, a tartalom gyártás egy olyan eszköze lehet, amelyet, ha helyesen használnak növelni tudja mind az ügyfelek elégedettségét, mind a vállalatok teljesítményét. Érdemes már most elkezdeni tervezni, hogy mindenki tudjon élni a VR technológia adta lehetőségekkel.

 

A VR Storm már dolgozik a következő megbízásán, ez egy munkahely-biztonsági szimulációs fejlesztés lesz, de majd erről is beszámolunk.

www.vrstorm.hu

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!