Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

1.600 kilométer egy tank biogázzal

- Hirdetés -

A Hyliion már teszteli is a kamiont, amely a tervek szerint 2022-ben jut el a sorozatgyártásig.

Ahogy arról a NEW technology Magazin májusi számában bővebben írunk (fizess elő MOST!), a nagy tömegű teherautóflották komoly és szükségszerű változásokon fognak átesni a következő egy-két évtizedben, mivel teljesíteni kell a fenntarthatóságra vonatkozó elvárásokat. Nagyon sok gyártó teljesen elektromos üzemű járművekben gondolkodik, de még sokat kell javítani a hatótávon, ha a 2040-50-es céldátumig el akarják érni a zéró emissziót.

Az amerikai Hyliion erre az átmeneti időszakra biztosan jó alternatívát kínál a biogázzal működő Hypertruck ERX-szel, amely az ígéretek szerint akár 1600 kilométert is elfut majd egy tankkal – e mellé beépítenek plusz egy elektromos motort, amelyik további 40 kilométer megtételére lesz elegendő. Utóbbival elsősorban a zéró emissziós zónákon történő áthaladást biztosítják. Valójában a teljes működés elektromos, csak éppen az e-tengelyeket hajtó akkumulátorokat nem hálózatról töltik fel árammal, hanem egy biogázzal működő generátorral, menet közben.

- Hirdetés -

A Hyliion egyébként egy bérelhető teherautóflottákat működtető, szállítmányozó és logisztikai vállalatokat tömörítő tanács, 11 taggal – köztük a Penskével, a Ryderrel vagy épp a Schneiderrel. A közösen fejlesztett járművükkel azokat a vásárlókat célozzák meg, akik a hossztávú fuvarjaik miatt egyelőre nem tudnak EV-kel kísérletezni, vagy még éveket várni a megfelelő hidrogénüzemű technológiára.

Ennél a teherautónál – ellentétben az elektromos változatokkal – nem okoz problémát az infrastruktúra hiánya, hiszen biogáz-töltőállomásból legalább 700 van csak az Egyesült Államokban, és a számuk folyamatosan nő, hívta fel a figyelmet a Hyliion alapító-vezérigazgatója. Thomas Healy hangsúlyozta: a Hypertruckot üzemeltető vállalkozásoknak a károsanyag-kibocsátási kvótát sem kell számolgatni, hiszen ezt – az eladható mennyiség ellenőrzésével – jól kontrollálják maguk a töltőállomások. A teherautó ráadásul RNG-vel, vagyis újrahasznosítható biogázzal is működik, így lényegében nettó-negatív irányba fordítja a rá eső emissziót, fogalmazott a cégvezető.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology