Barion Pixel
- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Bevetették a világ első víz alatti önvezető drónját egy tengeri szélerőmű ellenőrzésére

A Beam nevű brit cég piacra dobta a világ első, mesterséges intelligenciával működő, önvezető víz alatti járművét (AUV), amely áttörést hozhat a tengeri szélerőművek ellenőrzésében. Míg a hagyományos ellenőrzések gyakran munkaerő-intenzívek és költségesek, a Beam járműve teljesen önálló megoldást kínál.

A technológia jelentős előrelépés lehet az olyan nagyszabású tengeri szélerőmű-projektek esetében, mint a skóciai Seagreen szélerőműpark, ami az ország legnagyobb ilyen jellegű beruházása. Itt már sikeresen alkalmazták az AUV-ot a szélerőművek alapjainak ellenőrzésére. Brian Allen, a Beam vezérigazgatója szerint az automatizáció forradalmasíthatja az offshore szélerőművek ellenőrzési és karbantartási folyamatait, jelentősen csökkentve a költségeket és az időt.

A hagyományos szélerőműpark-ellenőrzések munkaigényes, manuális folyamatok, ám a Beam önálló járműve lehetővé teszi, hogy az adatokat azonnal továbbítsák a partra, akár a felére csökkentve az ellenőrzési időt. Ez nemcsak az üzemeltetési költségeket vágja vissza, hanem lehetővé teszi, hogy a tengeri dolgozók összetettebb feladatokra koncentráljanak.

- Hirdetés -

A Beam technológiája nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem jobb minőségű adatokat is gyűjt, valamint háromdimenziós rekonstrukciókat is képes készíteni a vizuális adatok mellett. A Seagreen szélerőműpark, amely a világ legmélyebb, fix alapokra épített tengeri szélerőműve, különösen fontos terepe lett az önálló technológia tesztelésének.

A Beam autonóm adatgyűjtési megoldásokat kínál, amelyek lehetővé teszik a távoli és pilóta nélküli vizsgálatokat. A járművek képesek gyorsan és nagy mennyiségű adatot begyűjteni, miközben csökkentik a késlekedést az adatfeldolgozás és -értelmezés között. Az önálló rendszerek optimalizálják az adatgyűjtést és az adatfeldolgozást, miközben minimalizálják a pontatlanságokat és az adatfeltöltési szükségleteket.

A vállalat célja, hogy 2025-ben és 2026-ban továbbfejlessze flottáját az AI-alapú önálló ellenőrzési technológiák alkalmazásával, ezzel csökkentve a szélerőművek üzemeltetési költségeit, és hozzájárulva a globális energiaátmenethez.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology