Új MEMS szenzor született az önvezetés és az ADAS rendszerek fejlesztéséhez
A japán Murata Electronics lerántotta a leplet legújabb érzékelőjéről, az SCH1633-D01-ről, ami egy giroszkóp és egy gyorsulásmérő kombinációja. Az apró alkatrészt kifejezetten önvezető járművek, valamint ADAS biztonsági rendszerek számára tervezték: a szenzor költséghatékony megoldást kínál a járműdinamika és stabilitás szabályozására.
Az SCH1633-D01-et olyan architektúrákhoz építették, amelyekben egyetlen központi tehetetlenségi mérőegység (IMU) biztosítja az összes járműalrendszer számára szükséges adatokat, legyen szó a GNSS integrációról, a futóművezérlésről vagy a kamera és fényszórók helyzetérzékeléséről. Az érzékelő célja a rendszerkomplexitás csökkentése és az alkatrészek költségének mérséklése, miközben a teljes járműszerkezet számára magas minőségű jeleket szolgáltat. A Murata saját fejlesztésű, 24 tűs SOIC tokozása SafeSPI 2.0 interfészt használ, ami akár húszbites adatkeretet is támogat a nagy felbontású kimenetek érdekében. Az időszinkronizálási funkciók révén az érzékelő adatai könnyen felhasználhatók a jármű különböző területein, például az inerciális navigációban, a stabilitásvezérlésben vagy a fényszórók beállításánál.
A gyártó szerint az SCH1633-D01 szélsőséges hőmérsékleti körülmények között is megbízható teljesítményt nyújt, emellett az ISO26262 szabványnak megfelelően ASIL-B+ minősítést kapott – ami rendszerintegrációval akár ASIL-D szintre is bővíthető. A beépített önellenőrző funkciók több mint 200 felügyeleti jelet tartalmaznak, így az érzékelő teljes élettartama alatt biztosított a magas szintű megbízhatóság.
A Hexagon Autonomy & Positioning egyik divíziója már alkalmazza az SCH1633-D01-et. Gordon Heidinger autóipari és biztonságkritikus rendszerekért felelős szegmensmenedzser azt gondolja, ez az érzékelő egyetlen MEMS eszközként is kiemelkedő teljesítményt nyújt. „Nagy örömünkre szolgál, hogy integrálhatjuk ezt az érzékelőt pozicionálási megoldásainkba.”
Ville Nurmiainen, a Murata termékmenedzsmentért felelős vezérigazgatója szerint az autóipari 6DoF alkalmazások gyors ütemben fejlődnek, és a gyártók között egyre élesebb a verseny; erre gondolva alkották meg az SCH1633-D01-et, ami „nemcsak a legmodernebb rendszerek által megkövetelt teljesítményt hozza, hanem jelentős költségmegtakarítási lehetőséget is kínál az OEM-ek számára, így hozzájárul az autóipari fejlesztések előmozdításához és biztonságosabb közlekedést teremt mindannyiunk számára”. A Murata új szenzorának mintadarabjai már elérhetők, a sorozatgyártása pedig 2025 elején indulhat el.
Gábor János, NEW technology