Érdemes elolvasni
Az intelligens, funkcionális kialakítású Automatizált váltóasszisztens a részét képező két elektromechanikus aktuátorral automatizálja a hatfokozatú sebességváltó kapcsolásait. Ez a legjelentősebb tényező, amelyben különbözik a hagyományos váltóasszisztenstől. Az újdonság jóvoltából elhagyható a kormányról a kuplungkar. Az Automatizált váltóasszisztens gyakorlati előnyei közé tartozik, hogy egyszerűsödik az elindulás, a megállás és a manőverezés.
Az Automatizált váltóasszisztens hozzájárul a motorozás élvezetesebbé tételéhez is a fordulatszámhoz és a terheléshez igazodó gyors kapcsolási ciklusaival, amelyek még precízebbé teszik a váltásokat. Végső soron tehát kevesebb dolga van a motorosnak, ami még élvezhetőbbé teszi a nyeregben töltött időt. Nem mellesleg pedig az Automatizált váltóasszisztens közvetlenebb kapcsolatot teremt az erőtől duzzadó boxermotorral, hiszen az élmény intenzitása patikamérlegen adagolható a gázmarkolattal és a sebességváltó karral.
Az „M” váltási módban a sebességváltások a korábbiakhoz hasonlóan a váltókarral lábbal is kezdeményezhetők, így érvényesülhet a motoros autonóm szándéka.
Az új váltási asszisztens szerepe a „D” váltási módban teljesedik ki igazán. A váltási pontokat automatikusan határozza meg a motorvezérlő egység. A motoros mind az „M”, mind a „D” módban élvezheti a tökéletesen végrehajtott, a vonóerő alig-alig észrevehető megszakadásával járó sebességváltások előnyeit. Az eredmény a simább és hatékonyabb gyorsulásban, valamint a fokozott stabilitásban nyilvánul meg.