A CATL 30 000 akkumulátorcsere-állomással indít új korszakot az akkumulátorcserében
A CATL Hsziamenben mutatta be legújabb akkumulátorait, melyek az újonnan fejlesztett Choco-Swap akkumulátorcsere-hálózat részeként működnek majd. A Choco-Swap akkumulátorcsere-rendszer közel 100 partnerrel együttműködve valósul meg, melynek révén összesen 30 000 csereállomás fog megépülni. A CATL az akkumulátorcsere szabványosításával a fogyasztók felhasználói élményének javítását, illetve a fenntartható fejlődés előmozdítását tűzte ki célul.
A CATL december 18-án, Hsziamenben jelentette be két újonnan fejlesztett akkumulátorát, 20-as és 25-ös néven. Ezeket az akkumulátorokat a nagyszabású Choco-Swap akkumulátorcsere-rendszer részeként mutatta be a vállalat, mely jelentős lépés az elektromos járművek akkumulátorcseréjének szabványosításában. Robin Zeng, a CATL alapító-elnöke és vezérigazgatója a konferencián hangsúlyozta, hogy a CATL nagy hangsúlyt fektet az akkumulátorcsere-hálózatok kiépítésére, amelyhez kulcsfontosságú az akkumulátorok méretének szabványosítása is.
A 20-as LFP akkumulátorcsomag 42 kWh kapacitással és 400 km-es hatótávolsággal, míg az NMC 52 kWh kapacitással és 500 km-es hatótávolsággal rendelkezik. A 25-ös LFP akkumulátorcsomag 56 kWh kapacitással 500 km hatótávolságot, míg az NMC változat 70 kWh kapacitással 600 km-es hatótávolságot képes elérni.
A 20-as és 25-ös akkumulátorok, illetve a Choco-Swap akkumulátorcsere-hálózat az első lépés az akkumulátorcserés járművek fejlesztési költségének jelentős csökkentésében. Az ehhez hasonló szabványosítások ráadásul több mint hat hónappal is lerövidíthetik az új járművek fejlesztési ciklusát.
A jövő infrastruktúrája: 30.000 akkumulátor-csereállomás
A CATL tervei szerint jövőre 1000 Choco-Swap-állomást épít majd ki Kínában. A vállalat középtávú terveiben azonban több, mint 10 000 állomás, míg hosszú távú terveiben 30 000 Choco-Swap állomás létrehozása szerepel. Ezek az akkumulátorcsere-állomások az energiatárolást, a töltést és a cserét is lehetővé teszik majd, emellett támogatni fogják a B2G (battery-to-grid) technológiát, így ezek elosztott energiatároló egységként szolgálnak majd.
Az akkumulátorcsere a jármű és az akkumulátor szétválasztásával kényelmet biztosít a felhasználóknak, azonban nagyobb együttműködést igényel az iparágon belül. Ennek érdekében a CATL autógyártókkal, pénzintézetekkel, biztosítótársaságokkal és más érdekelt felekkel is együttműködik az akkumulátorcsere-modell széles körű bevezetése érdekében, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy gondtalanul vásárolhassák, használhassák és cserélhessék autóikat. A konferencia időpontjáig a Choco-Swap ökoszisztémában részt vevő partnerek száma közel 100-ra nőtt, emellett a CATL 30 vállalattal kötött előfizetési megállapodást 107 500 akkumulátorcsomagra.
A CATL reményei szerint a jövőben a fogyasztók e-kereskedelmi platformokon keresztül vásárolhatják meg és tarthatják karban a járműveiket, illetve fizethetnek elő akkumulátorokra. A biztosítótársaságok speciális akkumulátorbiztosítást nyújtanak, csökkentve a biztosítás díjait. Továbbá a pénzintézetek új pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat kínálnak majd a teljes járművek helyett inkább az akkumulátorok nélküli járművek finanszírozására. A fogyasztóknak emellett lehetőségük lesz arra is, hogy az akkumulátorok értékét felmérjék, illetve az akkumulátor nélküli járműveiket közvetlenül eladják használtautó kereskedési felületeken, és hosszú vagy rövid távú bérleti szerződéseket kössenek akkumulátorcserés járművekre.
CATL