Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Hankook futurisztikus levegő nélküli i-Flex koncepcióabroncsot mutat be a CES 2022 kiállításon a Hyundai moduláris Plug & Drive platformjával

- Hirdetés -

A Hankook a Consumer Electronics Show-n (CES), a Hyundai Motor Company vállalattal való együttműködés részeként bemutatja a levegő nélküli i-Flex koncepcióabroncs legújabb verzióját. A biomimetikus kialakítás kiváló lengéscsillapítást és teherbíró képességet tesz lehetővé, míg a levegő nélküli szerkezet növeli a biztonságot, és csökkenti a karbantartási költségeket – ez fontos előny az autonóm mobilitási koncepciók számára.

A jövő független közlekedési megoldásai az abroncsok új generációját követelik meg, amelyekben egyesül a minimális karbantartási igény, a maximális biztonság és a kiváló kényelem. A nem pneumatikus gumiabroncsokat (NPT) pontosan erre az alkalmazási területre tervezték. A Hankook Tire & Technology globális gumiabroncsgyártó cég a Hyundai Motor Company vállalattal közösen mutatta be az „i-Flex” levegő nélküli abroncsát a világ legnagyobb fogyasztói technológiai rendezvényén, a január 5. és 8. között megrendezett CES 2022 kiállításon.

A 2022-es CES kiállításon a Hyundai Motor Company először mutatta be Plug & Drive (PnD) modulját. Ez robottechnológián alapul, amely lehetővé teszi a Mobility of Things (MoT) ökoszisztémát, amelyben minden tárgy mobilis. A Hankook i-Flex abroncsa úgy van kifejlesztve, hogy maximalizálja a PnD-modul jellemzőit és funkcióit.

- Hirdetés -

Az i-Flex egy futurisztikus, nem pneumatikus koncepcióabroncs, biomimetikus kialakítással. A kompakt 10 hüvelykes formátum, 400 mm-es átmérő és 105 mm-es szélesség, valamint a levegő nélküli konstrukció a legújabb verziót optimális szállítási partnerré teszi. A hagyományos abroncsokkal ellentétben, az i-Flex-szel minden defekt okozta baleset már a múlté. Ráadásul az abroncs nem igényel légnyomás-ellenőrzést vagy utántöltést, így optimális megoldást jelent az független járművekhez.

Az i-Flexet szigorú biomimetikai vizsgálatok és tesztelések segítségével fejlesztették ki. Annak érdekében, hogy elnyelje az útról átvett rázkódást és el tudja viselni a nagy terhelést, az élő szervezetek sejtszerkezete által ihletett többrétegű, egymásba illeszkedő küllők mintázatát használták fel a kialakításhoz. A többrétegű, egymásba illeszkedő küllők három dimenzióban strukturálják a cellát a jobb ütéselnyelés érdekében, miközben a – stabilabb teherviselés végett – lehetővé teszik a különböző merevségű hatszögletű és tetragonális cellaszerkezetek összekapcsolását.

Ezen kívül C-alakú, homorú futófelület-profil biztosítja a maximális érintkezési felületet, hozzájárulva a közúti biztonsághoz. A többirányú járműmozgásra tervezett futófelület a gumiabroncstest jellegzetes méhsejt kialakítását követi.

A Hankook Tire elkötelezett a fenntarthatóbb jövő felépítése mellett a mobilitás terén, ezért 2010 óta dolgozik a nem pneumatikus gumiabroncs-technológián. Ez a folyamatos erőfeszítés vezetett az i-Flex levegő nélküli gumiabroncs megszületéséhez, amely magas fokú biztonsággal, alacsony karbantartási igénnyel és kiemelkedő fenntarthatósági jellemzőkkel rendelkezik – ami most ideális megoldást jelent a jövő közlekedése számára. A Hankook folytatja kutatási és fejlesztési tevékenységét a további értékteremtés érdekében.

A Hankook Innovative Performance (HIP), a Hankook Tire technológiai filozófiája a vállalat fenntartható és környezetbarát közlekedés iránti elkötelezettségének központi eleme. Ennek érdekében a Hankook Tire továbbra is olyan projekteken dolgozik, amelyek pozitív változásokat indukálnak a jövőben, miközben lehetővé teszik a vállalat számára, hogy innovatív technológiákkal erősítse versenyképességét a piacon.

Hankook Tire

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology