Barion Pixel

A Hankook optimalizált gördülési ellenállású Ventus S1 evo 3 ev gumiabroncsokkal szereli fel a Volkswagen elektromos ID.Buzz modelljét

Az ikonikus „Bulli” alapján készülő ID. Buzz modellel a Volkswagen az elektromos korszak új trendalkotóját állította kerekekre. A tökéletes összcsomag kialakítása érdekében a wolfsburgi autógyártó nagy hangsúlyt fektet a Hankook prémium abroncsaira is. A választás a Ventus S1 evo 3 ev abroncsokra esett, amelyek kifejezetten az akkumulátoros járművek eredeti felszereléséhez készültek. Míg az ID. Míg a Buzz Cargo furgon kizárólag a 18 colos belépő abroncsokkal rendelhető, addig az ID. Buzz elektromos buszhoz a 21 colos változat is szerepel a kínálatban. Ebben a kombinációban mutatkozik be az első Hankook gyártmányú, HL terhelési indexszel rendelkező prémium személygépkocsi-gumiabroncs. A nagyjából két és fél éves fejlesztési szakasz egyik legkomolyabb kihívását az jelentette, hogy a VW ID.Buzz igen magas megengedett össztömege ellenére a személyautókra jellemző menetdinamikát is szem előtt kellett tartani a fejlesztés során.

„A Hankook és a Volkswagen immár sokéves, sikerekben gazdag együttműködésre tekinthet vissza. A VW ID. Buzz gumiabroncsainak fejlesztése egy újabb mérföldkő ebben az együttműködésben. Büszkék vagyunk rá, hogy ez a világszerte népszerű, ős-„Bulli”-ra emlékeztető jármű Hankook gumikon gördül ki a gyártóüzemből” – mondta Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke.

Példaértékű gördülési ellenállás, súly, teherbírás és kényelem

- Hirdetés -

A Ventus S1 evo 3 ev 18 colos változatával a Hankook példaértékű, univerzális tulajdonságokkal rendelkező gumiabroncsokat szállít az ID. Buzz termékcsaládhoz. A kifejezetten elektromos járművek számára tervezett prémium gumiabroncs magabiztosan viszi át az útra az átlagon felüli hajtónyomatékot, ami az új Volkswagen ID. Buzz esetében elengedhetetlen feltétel, mivel a furgon önsúlya személygépkocsihoz illő menetdinamikával párosul.

A prémium gumiabroncsot ezenfelül kiváló stabilitás jellemzi. A Ventus S1 evo 3 ev robusztus abroncstestének alapja a speciális fejlesztésű, nagy teljesítményű szálból készült kétrétegű váz, amely tökéletesen ötvözi magában a stabilitás és a kis súly által nyújtott előnyöket. A Ventus S1 evo 3 ev önsúlya a méretéhez képest viszonylag csekély. Az alaposan átgondolt profilkialakítás további előnyöket rejt magában, és kiváló akusztikai kényelmet biztosít. Ennek eredményeként egyértelműen csökken az elektromos járművek egyébként is alacsony zajkibocsátása.

A Ventus S1 evo 3 ev másik jellemzője a nagyfokú kopásállóság, ami a kifejezetten nagy hajtónyomatékokra tervezett futófelület-keverék eredménye. A Ventus S1 evo 3 ev a gördülési ellenállás tekintetében is példamutatóan teljesíti a specifikációban szereplő előírásokat. A B-jelöléssel rendelkező hasonló Pneu gumiabroncshoz viszonyítva az A címkével ellátott gumiabroncs akkumulátortöltésenként akár 30 kilométerrel is megnövelheti a hatótávolságot.

A VW ID.Buzz számára készült 21 colos abroncs – a csökkentett oldalmagasság miatt – további, acél alapú megerősítéssel is rendelkezik a peremterületen, ami szintén jelentős mértékben növeli az oldalfal merevségét. Ez különösen dinamikus, közvetlen visszacsatolást biztosít kormányzás közben. A felnivédő csík aerodinamikailag optimalizált kontúrja szintén a 21 colos változat jellegzetessége, ami tovább növeli hatótávolságot.

A Hankook első, HL kóddal rendelkező személygépkocsi-gumiabroncsa

A Ventus S1 evo 3 ev HL 235/45 R21 104T XL és HL 265/40 R21 108T XL, az ID. Buzz modellekhez készült abroncsokkal a Hankook portfóliójában első ízben jelennek meg „HL” terhelési indexszel ellátott személygépkocsi-abroncsok. Háttér: A nagy teljesítményű, akkumulátoros hajtású személygépkocsik és SUV-k legújabb generációját a lényegesen nagyobb járműtömeg jellemzi. Ehhez olyan gumiabroncsokra van szükség, amelyek azonos levegőnyomás mellett lényegesen nagyobb teherbírásúak. A Hankook Ventus S1 evo 3 ev könnyedén megbirkózik ezzel a kihívással, így a VW ID. BUZZ korlátlanul át tudja vinni az útra az alacsony súlyponttal elősegített menetdinamikáját.

„A nagy teherbírású gumiabroncs kifejlesztésével a Hankook tovább bővíti eredeti felszereléseinek portfólióját. A nagyobb járműtömeghez igazodó abroncs, amely rendkívül fontos az e-furgonok számára, optimális módon támogatja a VW ID. Buzz menettulajdonságait” – magyarázza Klaus Krause, a Hankook Europe hannoveri műszaki központjának vezetője.

SEALGUARD ®technológia: nyugodt utazás, defekt miatti megállások nélkül

A VW ID.Buzz modellek 21 colos Ventus S1 evo 3 ev abroncsainak további kényelmi és biztonsági funkciója, hogy Hankook SEALGUARD ® tömítőanyaggal rendelkeznek, amely automatikusan
lezárja az akár öt milliméter átmérőjű szúrásos defekteket is a gumiabroncs futófelületén.
A SEALGUARD ®-nak köszönhetően még akkor is folytatható az utazás, ha például egy szög kiszúrja a gumiabroncsot. A SEALGUARD ®-dal rendelkező járművekben tehát már nem kell pótkereket vagy defektjavító készletet szállítani, ami azt jelenti, hogy nagyobb hely áll rendelkezésre a csomagtérben, valamint kisebb lesz a súly, és elkerülhető az adott esetben veszélyes kerékcsere az út szélén. A Hankook SEALGUARD ® technológiájával felszerelt abroncsok a biztonsági előnyeik mellett továbbra is a megszokott kényelmi szintet kínálják, mivel alapvető felépítésük nem különbözik a SEALGUARD ® nélküli abroncsoktól.

Hankook Tire

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology