– mondja Virág elvtárs A tanú című filmben. Azonban ez most csak részben igaz, hiszen a munkaerőpiaci helyzet az, ami egyre inkább kezelhetetlenné válik. Szaporodik azon beruházások száma Magyarországon, amelyek nemcsak egy-egy munkahelyet, hanem akár több százat is jelentenek majd. Említhetnénk a Bosch, az Audi vagy a BMW beruházásait, ahol az új csarnokok üzembeállításával rengeteg betöltetlen állás is keletkezik. De vajon meddig tartható a jelenlegi helyzet?

Idei első lapszámunk központi témája a munkaerőpiaci helyzet, a meglévő állományok motiválása, az új generációk megszólítása és kezelése. Ahogy azt megszokhatták, nemcsak gondolatokat vetünk a magazin hasábjaira, hanem szakértőket kérdezünk meg a témában, hogy még hitelesebben mutathassunk utat a vállalatok vezetőinek.

Az ipar, a technológia egy meglehetősen elférfiasodott terület, amely a rendelkezésre álló munkaerő számát tekintve a határait súrolja. Gyakran nem az új munkaerő felvétele, hanem az elvándorlás minimalizálása, megállítása a legjobb és legkifizetődőbb megoldás. Létezik egy rejtett tartalék, amely hosszú távon segíthet ezen a helyzeten, mégpedig a most felnővő lányok. Szigeti Fannival, a Nők a Tudományban Egyesület vezetőjével azt boncolgattuk, hogy a középiskolás lányok, fiatal kutatók miként tudnak még jobban kapcsolódni az ipari és technológiai területhez.
Pethő Anikóval, az Aarenson Consulting ügyvezetőjével a Z-generációról és az idősebbek bevonásáról beszéltem, míg Dedéné Novotni Anna, a HAJDU-csoport praktikáit osztotta meg velünk.

A fiatalokat sokan szeretnék elérni, de ez igen nehéz feladat. Olyan aktivitást kell kifejteni, olyan figyelemfelkeltő kampányokat szükséges indítani, amelyek a legfiatalabbakat is elérik és képesek befolyásolni őket. Engedjük a fiatalokat betekinteni a vállalatunk életébe, hogy lássák, kikkel dolgozhatnak, mi várhat rájuk, hiszen egy álláshirdetésben lehetetlen mindazt átadni, amit valójában nyújthat egy cég, akár egy fiatal, akár egy idősebb munkatárs számára.

ELŐFIZETÉS

A műszaki témák sem maradnak el természetesen. Olyan ipari újdonságokat mutatunk be, mint az évente megrendezésre kerülő DMG MORI pfronteni nyílt napjain bemutatott új berendezései és szolgáltatásai, a HSG legfrissebb, az európai piacra szánt márkája, az XLASE® vagy az Endrich kapacitív képernyője, amely jelenleg a legnagyobb ilyen eszköz a világon.

Czakó Miklós, főszerkesztő