Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Porsche az Intel cégével fejleszt önvezető technológiát

- Hirdetés -

A német prémium autógyártó az Intel által nemrég külön részvénytársasággá szervezett Mobileye-t választotta ki autonóm technológiái további fejlesztésére. A jövőbeli luxus sportautók olyan önvezető rendszert kaphatnak, ami lehetővé teszi a kormány elengedését, az automatizált segítségnyújtási és navigációs funkciókat is – közölték a vállalatok kedden.

A TechCrunch tudósítása szerint az együttműködés megnyitja a lehetőséget arra, hogy a Mobileye SuperVision névre keresztelt technológiai platformja a Porsche következő generációs járműveibe költözzön. A komplex eszköz a sportkocsik fejlett vezetéstámogató rendszerének (ADAS) alapját fogja jelenteni: az autók képesek lesznek a navigációs útvonalak önálló követésére, sávváltásra vagy automatikusan előzésre – például egy többsávos úton. A Mobileye azt állítja, hogy a SuperVisionnek köszönhetően a sofőrök bizonyos típusú utakon a kormányt is elengedhetik, feltéve, ha kellően éberek hozzá, hogy bármikor visszavegyék a jármű irányítását. A rendszer egy sor kamerára és támogató radarra támaszkodik a környezet érzékeléséhez.

A partnerségre néhány hónappal azután került sor, hogy a Porsche anyavállalata, a Volkswagen és a Ford kivonta befektetését az Argo AI autonóm járműtechnológiai vállalatból, ami a startup bezárását eredményezte. Az Argo 4. szintű autonóm járműtechnológiát fejlesztett, abban a reményben, hogy végül olyan rendszerrel áll elő, amivel a jármű bizonyos körülmények között emberi beavatkozás nélkül kezeli a vezetés minden aspektusát. A Ford és a VW úgy döntött, hogy inkább az ADAS-ból származó közelebbi nyereséget helyezi előtérbe, mint a teljes körű autonómiához hasonló, egyelőre bizonytalan technológiákat.

- Hirdetés -

Amikor a Volkswagen felbontotta az Argo AI-val kötött szerződést, a hírek szerint kiterjesztette együttműködését a Mobileye-jal. A VW Cariad szoftveregységének fejlesztése miatt már korábban is volt kapcsolatuk a SuperVisiont gyártó céggel, de a Cariad miatt a Bosch, a Qualcomm és a kínai Horizon Robotics is a csoport partnerei közé került.

„A Mobileye a világ egyik vezető szolgáltatója az automatizált vezetési funkciók terén. Ez a technológia segíteni fog nekünk abban, hogy továbbvigyük a modern, sportos luxus stratégiánkat” – nyilatkozta Oliver Blume, a Porsche igazgatótanácsának elnöke. „Egy kiemelkedő terméket kombinálunk egy rendkívül személyes élménnyel. Ügyfeleink életstílusa fontos számunkra, és szeretnénk újra meg újra felülmúlni az elvárásaikat.”

A Porsche teljes mértékben beépíti a Mobileye ADAS-t a jövőbeli modellekbe, de egy olyan egyedi rendszerként, ami képes a vezető figyelmének monitorozására is.

„A legtöbb helyzetben a sofőrök a jövőben is maguk akarják majd vezetni a Porschét – és ezt bármikor meg is tehetik. Ennek ellenére vannak bizonyos aspektusai a részben automatizált vezetésnek, amelyek érdekelnek minket” – mondta Michael Steiner, a Porsche kutatás-fejlesztésért felelős igazgatósági tagja, egyben a VW-csoport fejlesztési vezetője. „Az olyan intelligens rendszerek, mint a Mobileye SuperVision segíthetik a vezetőket a mindennapi helyzetekben, például azzal, hogy a forgalmi dugókban nem kell végig a kormányon tartaniuk a kezüket.”

A Porsche egyelőre nem árulta el, hogy a vásárlók mikor és mely modellekben láthatják viszont a Mobileye technológiáját, de közölték: a VW-csoport más márkái ugyanúgy átvehetik majd a SuperVisiont mint egyfajta platformmegoldást.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology