Gyakran előfordul, hogy egy szerencsétlenül járt járművezető feltörve találja a tanksapkáját, az üzemanyagtartályt pedig szárazon. Ezért a Scania bemutatja a Fuel Theft Alarm nevű üzemanyaglopási riasztót, amely egy beépített érzékelő segítségével figyeli az üzemanyagszintet. Kezdetben az egy üzemanyagtartállyal felszerelt járművekhez, hamarosan pedig az elterjedtebb dupla üzemanyagtartályokhoz is elérhető lesz.

„Habár az értékes üzemanyag elvesztése is elég nagy kár, talán még rosszabb, hogy a tehergépkocsi nem tudja terv szerint elvégezni az adott napra beütemezett kiszállításokat, ami kötbért vonhat maga után” – mondta Eric Ljunggren, a Scania termékmenedzsere.

Az üzemanyaglopási riasztó akár 65 óráig is figyel

Ha jelentősen leesik az üzemanyagszint, akkor bekapcsol a riasztó, és a normál riasztóberendezéséhez hasonló éles hangot ad ki. A riasztó akkor is működésbe lép, ha babrálják a tanksapkát. Aktiválás után a riasztóberendezés legfeljebb 65 óráig figyeli az üzemanyagszintet, amennyiben a jármű fő áramtalanítókapcsolója nincs lekapcsolva. Az ügyfél pedig e-mailt, szöveges üzenetet és a Scania Flottamenedzsment oldalán figyelmeztetőjelzést is kap, ha rendelkezik az Ellenőrző Csomaggal.

Hirdetés

Az egyik francia flottatulajdonos arról számolt be, hogy a gázolajlopás és a járulékos költségek évente 12 ezer euró veszteséget okoznak számára. Habár a telephelyét kerítés és kamerás megfigyelőrendszer (CCTV) is védi, a tolvajok továbbra is megkeserítik az életét.

„Évente igen nagy pénzösszegeket füstölünk el, és ráadásul még a tolvajok is feltörik, illetve leszívják az üzemanyagtartályokat” – mondta. „Ez javításokat tesz szükségessé, a tehergépkocsik pedig mozgásképtelenné válnak. Ez mind nagyon bosszantó, ezért elhatároztuk, hogy péntekenként soha sem tankolunk, így üres tartályokkal parkoljuk le a teherautókat hétvégére.”

A feltételezett tolvajok elriasztása

A Fuel Theft Alarm rendszer legnagyobb előnye minden bizonnyal az, hogy elriasztja a feltételezett tolvajokat. A tartályon elhelyezett matrica figyelmezteti a bűnözőket, hogy az üzemanyagot riasztó védi. Még ha a tartályban lévő üzemanyagot meg is mentjük, a lopási kísérletek akkor is bajt okoznak, mivel egy törött tanksapka időigényes és költséges javításokat igényelhet.

„A tulajdonos és a járművezető is riasztást kap, ha babrálják a járművet, így elkerülhetők vagy legalábbis mérsékelhetők az üzemanyaglopás következményei” – mondta Eric Ljunggren.

Scania

Hirdetés