A Stellantis (amelynek portfóliójába olyan márkák tartoznak, mint az Opel, az Alfa Romeo, a Jeep, a Maserati, a Fiat, a Doge stb.) 10 milliárd euró (kb. 3.750 ezer milliárd forint) értékű chipvásárlási megállapodást kötött, széles körű félvezetőstratégiája részeként.
A Fiat, a Chrysler Automobiles és a PSA csoport egyesüléséből létrejött autóipari konszern közleményben osztotta meg az üzletkötés tényét, és azt, hogy olyan chipgyártó cégeket szerződtetett, mint az Infineon, az NXP Semiconductors, az Onsemi és a Qualcomm. A cél az, hogy továbbfejlesszék az STLA néven ismertté vált akkumulátoros EV-platformot. A vásárlási megállapodás értelmében a Stellantis 2030-ig költ el 10 milliárd eurót chipekre a fentebb írt gyártóknál. A cégcsoport mindemellett az aiMotive és a SiliconAuto vállalatokkal együttműködve saját félvezetők kifejlesztésébe is belevágott.
A szállítási megállapodások inverterekre, tranzisztorokra, meghajtásra és biztonsági vezérlésre használt mikrokontrollerekre, valamint fedélzeti infotainment és autonóm vezetést támogató funkciókhoz használt nagy teljesítményű mikroprocesszorokra terjednek ki. A beszerzési terv része annak a stratégiának, amelynek célja az ellátásbiztonság garantálása és az innováció ösztönzése – közölte az autógyár.
„A hatékony félvezetőstratégia a félvezetők és a félvezetőipar mélyreható ismeretét igényli” – mondta Maxime Picat, a Stellantis beszerzési és ellátási láncért felelős vezetője. „Több száz nagyon különböző félvezető van az autóinkban. Átfogó ökoszisztémát építettünk ki, hogy csökkentsük annak kockázatát, hogy akár egyetlen hiányzó chip leállítsa a gyártósorainkat. Ugyanakkor a járműveink kulcsfontosságú képességei közvetlenül az egyes eszközök innovációitól és teljesítményétől függnek.”
Gábor János, NEW technology