Barion Pixel

- Hirdetés -

Automatizálásra ösztönzi a járvány az ipart

Nincs elég szakképzett dolgozó, pedig a termelékenységet fokozni kell

Az MC Machinery friss kutatása szerint a gyártók 37 százaléka ért egyet azzal, hogy a világjárvány az automatizálás fokozására készteti a cégeket – állapította meg az adatokból az Industry Today. Az online felmérést október 7-e és 16-a között végezték, 160 gyártó részvételével. A válaszadók a gazdaság legváltozatosabb területein dolgoznak: akadt köztük fejvadász cég, autó- és gyógyszergyár, energiaszolgáltató, sőt, űrkutatással foglalkozó vállalkozás is.

A megkérdezett gyárak foglalkoztatottjainak száma egyébként jellemzően nem éri el a 200 főt – ez közel 85 százalékukra igaz, és ugyanekkora arányban mondható el róluk, hogy gyártási folyamataikhoz komputer-vezérelt digitális technológiákat használnak. Bár haladó szellemű cégekről van szó, azért jóval kevesebben vannak köztük olyanok, akik robotikát (45 százalék), IoT megoldásokat (10 százalék), mesterséges intelligenciát (3 százalék) vagy AR/VR-t (2 százalék) alkalmaznak a mindennapokban. Összességében 72 százalékuk automatizálja valamilyen szinten a gyártást: 45 százalék csak minimálisan használja, 27 hangsúlyosan, általánosságban pedig közel harmaduk (30 százalék) tervezi, hogy a következő pár hónap során automata megoldásokkal fokozza a produktivitást.

- Hirdetés -

A szándék mögött húzódó okok szintén tartogatnak érdekességeket: a 160 gyártó 74 százaléka azért folyamodik automatizáláshoz, mert ettől nagyobb termelékenységet és alacsonyabb költségeket remél, míg 67 százalékuk a szakképzett munkaerő hiánya miatt kényszerül rá. Utóbbi probléma nem új keletű, hívja fel a figyelmet a cikk, hiszen már a járvány előtt sem volt elegendő szakképesítéssel rendelkező dolgozó, és a folyamat nem áll meg: a Deloitte elemzése szerint 2028-ra 2,4 millió betöltetlen szakmai pozíció lesz, csak az USA-ban.

- Hirdetés -

„Kutatásunk rámutat, hogy mennyire fontos szerepet játszik a gyártásban az automatizálás”, mondta az MC Machinery Sales és Marketing részlegének alelnöke. „Míg az automatizálás csak fokozatosan fejlődött a járvány előtt, az utóbbi néhány hónap során a hosszútávú siker záloga lett”, fűzte hozzá.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!