Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Continental: Bizalom az emberek és a sofőr nélküli járművek között

- Hirdetés -

Annak érdekében, hogy az önvezető autók és az ezzel együtt járó mobilitási szolgáltatások széleskörű felhasználói elfogadást és bizalmat nyerjenek, a Continental technológiai vállalat egy holisztikus megoldást fejleszt ki az ember és gép közti interakcióhoz, kimondottan önvezető járművek számára.

Ezt a megoldást a CUbE, azaz a Continental vezető nélküli technológiák számára kialakított fejlesztési platformjának segítségével hozták létre. Ezeket az autonóm transzferbuszokat jelenleg is előre meghatározott utakon tesztelik, illetve szintén tesztelés alatt álló robottaxik nyitják meg az utat a jövő önvezető autói számára. Ezek a járművek zökkenőmentesen lesznek képesek komplex forgalmi környezetben is közlekedni. Azonban mielőtt a városi utak mindennapjainak részévé válhatnának, fontos, hogy a felhasználók is elfogadják őket, valamint meg is kell bízniuk bennük. A biztonság, az elérhetőség, a kényelem, illetve a magával ragadó fedélzeti élmény képes lesz növelni a járművek elfogadását, ami végső soron az általános elterjedésükhöz fog vezetni.

A Continental holisztikus ember-gép megoldása alapozhatja meg mindezt azzal, hogy egy olyan teljes körű szolgáltatást nyújt, amely nem csupán a helyfoglalást és az utasok szállítását tartalmazza. A koncepció abban is segít nekik, hogy megtervezzék utazásuk következő szakaszát, valamint információkkal látja el őket releváns társadalmi eseményekről. Emellett azonban a legfontosabb az, hogy az utasok és gyalogosok is biztosak lehetnek abban, hogy biztonságban vannak a sofőr nélküli járműben és annak környezetében is.  Ennek következtében az okos városok és szolgáltatók személyre szabott szolgáltatásokkal állhatnak elő.

„Ezzel a megoldással a Continental intuitív interakciót hoz létre a vezető nélküli járművek és az utasok, valamint a gyalogosok között. A folyamatos és természetes párbeszédnek köszönhetően kiépül a felhasználói bizalom, valamint elégedettség” – mondta el Karsten Michels, a Continental Interior divíziójának rendszerekért és technológiáért felelős vezetője.

„A CES kiállításon bemutattuk a technológiát a CUbE-on belül és kívül egy kiegészítő audiovizuális felület segítségével. A demonstrációnk a Continental létező termékein és technológiáin alapul, melyek közül már több is piacra kész állapotban van” – tette hozzá Karsten Michels.

Holisztikus ember és gép közti interakció a magával ragadó felhasználói élmény központjában

A 2020-as CES-en a Continental azt szemléltette, hogy hogyan tudja majd egy utas kényelmesen lefoglalni helyét egy okostelefonos alkalmazáson keresztül. Miközben vár a buszra, a jármű pozíciója folyamatosan követhető az alkalmazáson belül, majd egy személyre szabott üdvözlet várja az utasokat a jármű érkezésekor. A felhasználók egy nagy kijelzőn követhetik figyelemmel az összes utazással kapcsolatos információt, a helyi szolgáltatások elérhetőségét, valamint a járműtől érkező értesítéseket, melyek egy dinamikus idővonal formájában kerülnek egyesítésre. A vizuális élményt hanghatások is kiegészítik, így az utasok egy, a jármű mozgásával összehangolt háttérhang mellett kapnak frissítéseket az utazásuk állapotáról és annak eseményeiről.

A helyi látványosságok valós időben kerülnek megjelenítésre a kijelzőn, ahogy a jármű áthalad a városon, kiegészülve a kulturális vagy társadalmi események legfrissebb információval. Így lehetőség nyílik arra, hogy a városok és szolgáltatók személyre szabott ajánlatokkal érjék el az ügyfeleiket. Az úticél elérése előtt a jármű a további kapcsolódó tömegközlekedésről is információkat oszt meg. Az utas például megkapja annak az aktuális vonatnak vagy busznak az indulási idejét, amelyik a következő úticéljára viszi őt.

Az elsőszámú cél a felhasználók és a sofőr nélküli járművek közti bizalom kiépítése

A biztonság az önvezetés legfontosabb szempontja, mind az utas, mind pedig a gyalogos számára. A Continental holisztikus ember és gép közti felülete reagál és kommunikál, amikor gyalogosokat észlel a transzferbusz útvonalában. A jármű érzékelői felismerik a gyalogos jelenlétét, majd ezt meg is erősítik a könnyedén érthető audiovizuális interfészen, ami az olyan látási rendellenességekkel, mint például a színvakság, is kompatibilis. A külső kijelzőn infógrafikák jelennek meg a szenzorok által észlelt információval, és felhívják a gyalogosok vagy egyéb járművek figyelmét arra, hogy jelenlétüket észlelte a busz. Ezen kívül külső hangok is kommunikálják a gyalogos felé, hogy a jármű útjába került, és figyelmeztetik arra, hogy változtassa meg útvonalát. Amennyiben a jármű megáll, hogy a gyalogosok átmehessenek az úton, a bent utazó utasok erről helyzetjelentést kapnak.

Continental

Érdemes elolvasni
NEW technology