Barion Pixel

- Hirdetés -

Deloitte: a vezérigazgatók 80 százaléka érzi a nyomást a humán fenntarthatóság miatt

A riport rávilágít a cégvezetők humán fenntarthatósággal kapcsolatban növekvő elvárásaira. Ez a fogalom magában foglalja a dolgozók értékteremtését, egészségét, készségfejlesztését, valamint a foglalkoztathatóságuk és jólétük javítását.

A Deloitte és a Workplace Intelligence közös, nemrég nyilvánosságra hozott kutatása és az abból született tanulmány több irányból is rámutat a nyomásra, ami a vezérigazgatók vállát terheli. A legfőbb megállapítások szerint 10-ből 8 cégvezető nyomást érez az alkalmazottak (82%), az ügyfelek (78%), a befektetők (78%), a partnerek (77%) és az igazgatósági tagok (77%) részéről is, hogy ideje elköteleződni a humán fenntarthatóság növelése mellett.

A vezetőknek már 88 százaléka szeretné, ha kompenzációjuk szorosan kötődne a humán fenntarthatósági mutatókhoz, míg 71 százalékuk úgy véli, hogy a vezetést le kellene cserélni, ha nem érnek el előrelépést ezen a területen. Amíg a vezetők 82%-a úgy gondolja, hogy vállalataik jól haladnak a humán fenntarthatóság javításában, ezzel a munkavállalóknak csupán 56 százaléka ért egyet. Figyelemre méltó, hogy míg az igazgatók 90 százaléka szerint a vállalataik pozitívan hatnak az alkalmazottak jólétére, a munkavállalók csak 60 százalékban osztják ezt a véleményt.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A munkavállalóknak egyébként mindössze egyharmada számolt be fizikai (34%), mentális (32%), pénzügyi (35%) és társadalmi (31%) jólétének javulásáról az elmúlt évben – ellentétben a vezetők több mint 70 százalékos észlelésével.

A vezetők 82 százaléka úgy véli, hogy a vállalatoknak nyilvánosan kellene jelenteniük humán fenntarthatósági mutatóikat, bár 81 százalékuk beismeri, hogy a szervezetük ennek jelenleg nem tesz eleget. Érdekes módon a felsővezetés 61 százaléka elfogadna fizetéscsökkentést, hogy egy humán fenntarthatóságot előmozdító vállalatnál dolgozhasson.

A Deloitte és a Workplace Intelligence kutatásában 3150 alkalmazott, középvezető és magas beosztású cégvezető vett részt, Nagy-Britannia, az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália területéről. A teljes riport itt olvasható.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

NEW technology