Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Egyre nagyobb bajban van a Boeing: ezúttal hajtóműfedelek szálltak el

Úgy tűnik, nem ér véget a Boeing balszerencséje: bár a repülőgépeiben most már sorozatban jelentkező hibákat valószínűleg nem csupán a sorsszerűség és nem egyedül a gyártó gondatlansága okozza. A legújabb botrány ismét egy 737-800-as miatt tört ki: az utasszállító egyik hajtóművéről repülés közben levált, majd a szárnynak ütközött két burkolati elem.

Az amerikai vállalat újabb meghibásodott repülőgépe megint csak a Southwest Airlines kötelekében repült, április első hétvégéjén, vasárnap reggel. A denveri nemzetközi repülőtérről indult Houstonba, de fél órával a repülés megkezdése után a jobb oldali hajtóműről két burkolati lemez is leszakadt, majd csapkodni kezdte a mögötte feszülő szárnyat, így a pilóták a kényszerleszállás mellett döntöttek. A Boeing 737-800-ast üzemeltető légitársaság szerint a személyzeten kívül 140 utas tartózkodott a fedélzeten, de nem történt komoly baj: a 3695-ös járat sikeresen visszatért Denverbe, személyi sérülés nem történt. A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vizsgálatot rendelt el az ügyben – jelentette a Reuters.

Egyre több a probléma Boeing gépeivel

- Hirdetés -

A 737-800-as a népszerű 737-es korábbi, 737 NG néven ismert modelljének egyik változata, és bár nem a denveri volt az első az utóbbi időben, ami ebből a típusból meghibásodott, egyelőre nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a gyártó lenne a hibás, hiszen a Southwest egyelőre nem közölte, mikor szervizelte utoljára a repülőgép hajtóművét. Pedig a burkolatról egy ideje tudni lehet, hogy valami nem stimmel vele: az FAA a Boeing 737 NG típusú repülőgépek hajtóműházának kötelező ellenőrzését és alkatrészcseréjét javasolta egy 2018-as balesetre hivatkozva, amelyben – ugyancsak a Southwest egyik járatán – halálos kimenetelű hajtóműlapát-baleset történt.

A mostani mellett az FAA más vizsgálatokat is folytat a Southwest Boeing-flottáját érintő több, a közelmúltban felmerült hajtóműproblémával kapcsolatban. Nemrég a texasi Lubbock repülőterén kellett megszakítani egy 737-800-as felszállását, majd a texasi Austin, illetve a floridai Fort Lauderdale repülőterére kellett visszaterelni egyet, miután a személyzet potenciális hajtóműhibát jelentett. Mindez alig több, mint egy hónap leforgása alatt történt, egytől egyig a Southwest Airlines gépeivel.

A leghíresebb idei eset, amikor a legnagyobb veszélynek voltak kitéve az utasok, az Alaska Airlines kötelékében repülő egyik Boeing 737 Max 9-essel történt: ennek többkilométeres magasságban egyszerűen kiszakadt az oldalsó ajtaja.

Utóbbi esetről a The New York Times azóta megírta: egy megszerzett dokumentum szerint a Boeing fő minőségellenőrzési beszállítója, a Spirit AeroSystems olyan rövidített eljárásokat alkalmazhat, amelyek veszélyeztetik az utasok biztonságát. Riasztó eredmény került nyilvánosságra arról, hogy számos esetben nem tartották be a szabályokat: 89 termékellenőrzésből csak 56 volt sikeres. Az eredmények mindkét vállalat esetében kétségbe vonják a minőségellenőrzés iránti elkötelezettséget.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

NEW technology