Barion Pixel

Hiperrealisztikus 3D-nyomtatás a BIGPRINT-nél

A NAGY szabású benyomás

CORPOREAL néven új üzletágat indított Budapesten a BIGPRINT HUNGARY Kft. A több száz millió forintos beruházás célja 3D-nyomtatás folyamatával kombinált, térformázott, POS nyomdai termékek, display-ek előállítása, de rengeteg más iparágnak ajánlhatóak a termékek, mint filmipar, gyors prototípus-gyártás, autóipar, vákuumformázás, betonöntés, belsőépítészet, kiállítások.

Nagyszabású/nagyméretű vizuálkommunikációs nyomdatermékek gyártására koncentrál az 1998-ban alapított BIGPRINT Csoport. Budapesten a BIGPRINT HUNGARY Kft., Bécsben a BIGPRINT AUSTRIA GmbH., fedi le Európa piacait. A BIGPRINT HUNGARY Kft. soroksári üzemében óriási méretű nyomdai kapacitást működtet. Öt méter széles berendezései mellett 3,6, 3,2, 1,8, 1,2 m pályaszélességű UV-, Latex-,és oldószeres festékekkel működő rendszerek tekercsről tekercsre és tekercsről ívre egyaránt nyomtatnak. Tekercses textilnyomtatók bővítik a lehetőségek kínálatát. Változatos a táblás (íves) gépek formátuma is. A nyomtatási minőség 300 dpi (plakát)– 720 dpi (fotó) között választható.

Természetesen a tovább-feldolgozásnál is digitális és mechanikus berendezések működnek. Néhány általuk készített terméktípus: billboard, megaboard, prizma tábla, jármű- és ponyvareklám, plakát, POS vizuálkommunikációs nyomdatermékek, belsőépítészet, portál- és eladáshelyi dekorációk, díszletek, rendezvénydekorációk, zászlók, pop up termékek, csomagolások dobozok, display-ek, hálók, totemoszlopok, felfújható tárgyak.

- Hirdetés -

Miért 3D-nyomtatás?

A BIGPRINT egy új, nagyon innovatív területbe vágott bele egy évvel ezelőtt. Egy ilyen új üzletág felépítése nagyon komoly feladat, főleg, hogy az általunk használt technológia egyedülálló, ezáltal nincs semmi rendelkezésre álló piaci adat, mindent nekünk kell a maguk útján kitalálni és utána utunkat kitaposni.

Határozott céllal alapították és fejlesztik a BIGPRINT HUNGARY Kft-t. Zaváczki Zoltán tulajdonos és Gergely Árpád ügyvezető igazgató folyamatosan figyeli a nyomdaipar és a vizuális kommunikáció piaci helyzetét és prognózisait. Tanulmányok sora szerint a jövőben nő a vizuális kommunikáció szerepe, azonban zsugorodik a széles formátumú nyomtatás piaca. A 2D-ből a 3D-nyomtatás irányába mozdul az igény. Jelentősen erősödik és nő az elkövetkező 10 évben a 3D-alkalmazások mennyisége, valószínű, szinte minden területen teret hódít.

Nyomtatás a 3D-nyomtatás?

Alapvetően a 3D nyomtatást additív gyártásnak is hívják. Tehát igazából egy újféle gyártási módról beszélhetünk, ami hosszútávon a világ legtöbb területén komoly változásokat fog hozni. Az egyetlen kérdés a mikor. A nyomtatás területén ez a nap már eljött a Massivit GDP (UV-ra szilárduló gél alapú nyomtatás) technológiájával. A BIGPRINT vizuál-kommunikáció területre gyárt óriási méretű nyomdaipari termékeket. A 2D-eszközök hatékonysága 3D-elemekkel megsokszorozhatóak. Egyre nyilvánvalóbb az igény növekedése, amit a 3D-nyomtatás gyorsan és adott esetben olcsóbban tud kielégíteni, mint az eddig használatos technológiák. Maga a gépi technológia a nyomdaipari berendezésekben alkalmazott elvekre épül. Így egyértelműen helytálló az elnevezés, azaz a vizuál-kommunikáció alkalmazása.

Mit jelent a GDP 3D+?

Több tucat 3D-nyomtatási eljárás létezik. A legismertebb a műanyagszálas technológia (FDM). A 3D nyomtatási technológiák két legfőbb hátrányos jellemzője a lassúság és a kis méret. A Massivit ezt a két hátrányt küszöbölte ki a szabadalmaztatott GDP-megoldásával. A GDP – Gel Dispensing Printing magyarul UVra szilárduló gél alapú nyomtatás. Ez rendkívüli gyorsasággal történik, ezért is lehetséges nagyméretű tárgyak gyors nyomtatása. További előny, hogy a nyomatok gyakorlatilag tetszőleges utómunkálatokkal készíthetőek el a felhasználási céloknak megfelelően. Ahol nem elég az 1,8 m tárgymagasság, ott a munka több darabból is összeragasztható. A tárgyak hátulról, belülről megvilágíthatóak.

A Massivit három alapítója nyomdaipari és számítástechnikai háttérrel rendelkezik. Gershon Miller Chief Innovation Officer a Scitex Corporation termékeit forgalmazta, hozzájárult a Scitex Vision márka újrapozicionálásához. Ezután a HP-nek értékesített. Ezt követően társalapítója lett az Objet Ltd-nek, ami a 3Dnyomtatás egyik meghatározója volt, majd egyesült a Stratasys-szel. Moshe Uzan VP Strategic Projects a Scitex Visionnál az LFP-nyomtatással foglalkozott, majd részt vett a HP Turbojet-projektjének kifejlesztésében. Igor Yakubov VP R&D a HP Scitex R&D Application & Color Group vezetőjeként, majd az AdOM szoftver- és algoritmus-részlegének vezetőjeként tevékenykedett, ahol a 3D imaging fájl-analízisre koncentrált.

Mit tartalmaz a több száz milliós beruházás?

Teljes körű technológiát, biztonsági kapacitásokat egyaránt tartalmaz az üzembe helyezett dupla rendszer. Ennek lelke a két Massivit 1800 3D-nyomtató, ami 180 cm magas térbeli tárgyak nyomatására képes, 300 mm/sec. lineáris sebességgel, ami a Z-tengelyen 35 cm/óra, három választható nyomtatási felbontás mellett.

A vákuumformázó állomás munkafelülete 1220×1220 mm, ahol a max. alapanyag-vastagság 5 mm, a max. szívómélység 60 cm.

Így a CORPOREAL Európa legnagyobb Massivit-technológiára épülő gyártókapacitása szolgálhatja ki a megrendelők igényeit.

Milyen termékek készíthetők?

A BIGPRINT HUNGARY CORPOREAL üzletága 3D-nyomtatással kombinált, térformázott, POS nyomdai termékek, display-ek előállítására képes. A POS (Point of Sale) eladáshelyi marketingeszközök hiperrealisztikus szobrok, figurák, idomok, akár többméteres tárgyak is lehetnek különböző felületi megmunkálásokkal, belső és külső megvilágításokkal. Képzeljük el a mozi előterében a filmben látható, életnagyságú szörnyet, vagy a bolt előtt egy hatalmas üdítőt, vagy akár samponos flakont, játékboltban egy 2 méteres játékfigurát, óriásplakátból kilépő cipőreklámot, a fantáziánk további megtestesítéseit. Az így készült eszközök pehelykönnyűek, mégis erős, üreges szerkezetűek, és az adalékanyagos eljárás miatt minimális hulladékképződéssel készülnek, akár órák alatt is.

Ráadásul az eljárással létrehozható szobroknak, szoborszerű térplasztikáknak gyakorlatilag nincs mérethatára, mert azok a tárgyak, amelyek nem férnek be egy menetben a 3D-nyomtatófejek amúgy szokatlanul méretes mozgásterébe, akár több darabból, elkészíthetők összeállítva utólag is, így kifejezetten nagy struktúrák is létrehozhatók.

Tetszőlegesen kombinálhatóak a 2D- és 3D-nyomtatási megoldások a termoformázás, a világítás és hangeffektusok…

Mit kap a megrendelő?

Szellemi érték nagy hatású megvalósítását. A 3D-nyomtatott POS-struktúrákat minden esetben digitális tervek alapján tudjuk elkészíteni. Ezek származhatnak a megrendelőtől, egyeztetés után megbízhatnak bennünket a tervek elkészítésével, illetve készülhetnek szkennelt 3D tervek élő vagy élettelen térbeli struktúrákról is, így akár egy élő ember tökéletesen realisztikus szobra is kinyomtatható.

A CORPOREAL üzletág megrendelőinek teljes körű szolgáltatást nyújt. Ez tartalmazhatja a kreatív látványterv közös kialakítását, a modellkészítést, a nyomtatást, az utómunkákat, a szállítást és a kihelyezést is Magyarországon és bárhol Európában. Mindezek alapja az ügyfélközpontúság, a legkorszerűbb technológia, minőségi, felelősségteljes hozzáállás.

A 3D-objektumokkal kombinált termékek vizuál-kommunikációs hatása ötször nagyobb a hagyományos eszközökhöz viszonyítva. Minden területen, pl. retail, rendezvények, konferenciák, múzeumok, színházi előadások, filmforgatások vagy design-koncepciók egyaránt alkalmazhatóak.

COVID-termékek

A BIGPRINT és a CORPOREAL külön erre a helyzetre saját fejlesztésű termékekkel is készül az emberek egészségének megőrzését, illetve újbóli munkába állását segítve. Foglalkozunk védőpajzsok, térelválasztó falak, kézfertőtlenítő adagoló pultok gyártásával is.

BIGPRINT

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!