Barion Pixel

Itt az olcsó végtelen autó: a Lightyear 2-t rövidtávon már tölteni sem kell

A CES-en már látható volt a Lightyear 2 koncepcióautó, ami – ellentétben a márka luxus kategóriájú első modelljével – már tömegek számára is elérhető lesz. A rövidtávon akár hálózati töltést sem igénylő, napelemes kocsi olcsóbb verziója egy felső középkategóriás, normál autó árán vihető majd haza – ígéri a gyártó az IEEE Spectrum szerint.

A Lightyear már az első, közel 100 millió forintot kóstáló Zero modellje bejelentésekor közölte, hogy a napelempanelekkel borított járműnek lesz egy alsóbb kategóriájú testvére is, és a kettő között inkább méretbeli és kényelmi különbségek lesznek, miközben a technológiai bravúrok java részével az olcsóbb verziót is felruházzák. Ígéretüknek látszólag megfelelve, a Las Vegas-i szórakoztató elektronikai show-n demonstrálták a Lightyear 2-t.

A valamivel kisebb, formailag tulajdonképpen a Zeroval azonos autóhoz 800 kilométeres hatótávot ígérnek, ha hosszabb utazásra visszük, de a napi ingázáshoz vagy városi használathoz már nem adnak meg ilyen adatot, mivel a kocsi rövidtávon „közel korlátlan” futásteljesítményt, kvázi töltés nélküli használatot tesz lehetővé. Ehhez ugyanúgy teletűzdelték napelemekkel a karosszériát, mint az elődöt: szolár panelek borítják a tetőt, a motorháztetőt és a csomagtartót is. Pontos árat még nem határoztak meg, de közölték: biztos, hogy 40 ezer dollár, vagyis 15 millió forint alatt lesz, amikor legkorábban 2025-ben piacra kerül.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology