Barion Pixel

Kézbesítőkké válnak a robottaxik

A Cruise, a GM autonóm járműgyártója eddig arra fókuszált, hogy közösségi személyszállító szolgáltatást indítson, de most úgy tűnik, hogy a vezető nélküli járműveit inkább a csomagszállító üzletágba tereli át. A cég befektetői körében nemrég feltűnt a Walmart, és a támogatási alap egy pillanat alatt 2,75 milliárd dollárra ugrott – nem sokkal azután, hogy sikeresen befejezték a pandémia alatt zajló készétel-kézbesítő kísérletüket San Franciscóban.

Mint emlékezetes: a Cruise robottaxi-tesztjei még javában zajlottak, amikor Észak-Amerikát elérte a koronavírus-járvány – ekkor álltak át inkább a készételek kiszállítására. Nem sokkal később már a Walmarttal karöltve jelentették be, hogy élelmiszerszállító szolgáltatást indítanak – egyelőre szintén kísérleti jelleggel, Scottsdale-ben. A helyiek hamar éltek a lehetőséggel: tömegével rendelték a bevásárlólistára tett árukat, majd megvárták, hogy a Cruise teljesen elektromos Chevy Boltjai kihozzák a csomagot. Persze egyelőre nem személyzet nélkül engedték útjukra a kocsikat: egy operátor mindegyikben tartózkodott arra az esetre, ha üzemzavar vagy balesetveszély miatt közbe kellene lépni.

A Walmart nemcsak a GM leányvállalatának fejlesztései iránt érdeklődik: nemrég a Waymo technológiáit is tesztelte, illetve megállapodást kötött az Udelv kisteherautóinak használatára is. A Nuróval ugyancsak szerződött: az autonóm kézbesítésre szakosodott startup már tavaly elkezdte a multicég termékeinek terjesztését, Houston területén.



- Hirdetés -

Gábor János, NEW technology

Forrás: Inbound Logistics

Fotó: Cruise

- Hirdetés -

NEW technology