Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Piacvezető a méréstechnikában

A Xusheng sikeres iparágváltása a ZEISS támogatásával

A Ningbo Xusheng Auto Technology Co. Ltd. („Xusheng”) nevű társaság merész stratégiát választott, amikor az iparágváltás mellett döntött. 9 évvel ezelőtt a vállalat a korábbi fogyasztási cikk gyártás helyett olyan autóipari alkatrészek fejlesztésébe kezdett, melyek a csökkentett CO2 kibocsátást segítik elő, és ezzel a zöld technológiákra épülő gazdaság részévé vált. Az akkor még rendkívül kockázatosnak ítélhető váltásról időközben kiderült, hogy a vállalat jól döntött. A Xusheng növekedése mára igazán figyelemre méltó, és jó úton halad afelé, hogy piacvezető szerepre te gyen szert az iparágban.

A fogyasztók körében ugyan a „Xusheng” név még nem tekinthető széles körben ismertnek, de sokan hallottak már az olyan nagy autóipari márkákról, mint a Tesla, a Great Wall, a Polestar, a JAC vagy a NIO, különösen Kínában. És bár a Xusheng neve a nagyközönség számára egyelőre még nem cseng ismerősen, a nagy autóipari márkák már nagyon is jól ismerik, mivel olyan globális cégek, mint a ZF Group vagy a kínai akkumulátor gyártó cég, a CATL első szintű beszállítója. Ezek a vállalatok már szoros együttműködésben állnak az iparág új szereplőjével. A kaliforniai székhelyű, elektromos autókat gyártó cég, a Tesla például máris a „Kiváló Partner” kategóriába sorolta a Xusheng-et.

Méréstechnika és iparágváltás kéz a kézben

A vállalat 2013-ban döntött arról, hogy az autóipari szektorban folytatja tevékenységét. Lin Guofeng úr, a Xusheng alelnöke szerint: „mivel a hagyományos autóipar magasan fejlett iparág, ahol az új szereplők sikeres belépésének esélye kicsi, cégünk elsősorban az eMobilitásra való átállásra összpontosított, mivel az még kezdeti fázisában van.” A vállalat az első évben környezetbarát autók új technológiáit kutatta. Ezzel egyidejűleg állították fel a szükséges új gyártótechnológiát is. Lin úr elmondása szerint: „méréstechnikai eszközeink frissítése és modernizálása a folyamat kritikus részét képezte.”

Bár a vállalat korábban is használt koordináta-mérőgépeket (CMM), ezek nem feleltek meg az elektromos járművek gyártásánál érvényben lévő igen szigorú előírásoknak. Lin úr magyarázata szerint: „a Tesla cég precíziós előírásai például kétszer szigorúbbak a hasonló termékeket gyártó hazai gyártókénál.” Ha a vállalat továbbra is meglévő méréstechnika berendezéseit használta volna, akkor „ezeknek a szabványoknak egyszerűen nem tudtunk volna megfelelni”.

Egyenrangú felek

Amikor a vállalat megfelelő méréstechnikai megoldások után kezdett kutatni, „ hamar felmerült a ZEISS neve”, mondja Lin úr. „A ZEISS a méréstechnikai iparág neves szereplője, így biztosak lehettünk abban, hogy segítségükkel képesek leszünk megfelelni a vonatkozó méréstechnikai előírásoknak.”

A Xusheng kezdettől fogva bízott a ZEISS kiemelkedő műszaki tudásában és magas minőségű termékeiben. Miért?  „Mert az autóiparban sok kínai és külföldi vevő már a ZEISS mérőgépeit használja”. Ha mi is ugyanazokat a gépeket használjuk, az nagymértékben leegyszerűsíti a mérőrendszerek telepítését és összehangolását. „Amikor vevőink jelezték felénk, hogy szükség lesz minőségbiztosítási rendszerünk fejlesztésére, rögtön a ZEISS-re gondoltunk partnerként.”

Lin úr elmondása szerint, mielőtt megkezdték együttműködésüket a ZEISS-szel, biztosak akartak lenni abban, hogy „a világ egyik vezető méréstechnikai eszköz gyártója gyorsan rendelkezésére tudja bocsátani a szükséges eszközöket”. A ZEISS készen állt a feladatra. „A ZEISS szakembereivel való együttműködés messze meghaladta elvárásainkat, és semmilyen módon nem lassította működésünket”, mondja Lin úr.

A ZEISS rövid időn belül megtalálta a vállalat méréstechnikai igényeinek megfelelő megoldási javaslatokat, miszerint induláskor a ZEISS CONTURA CMM termékvonalának alkalmazását ajánlotta. A befektetés hamarosan kifizetődőnek bizonyult.

Szabványos felszerelés a digitális gyártáshoz

Az első CMM gép 2013-ban történt megvásárlását követően a Xusheng hamarosan további ZEISS rendszereket is beszerzett. A vállalat jelenleg 25 méréstechnikai megoldással rendelkezik: 24 koordináta-mérőgéppel, és egy komputertomográffal. A Xusheng jelenleg az iparágban szokásosnál több CMM készülékkel rendelkezik. Minden rendszert a kutatás-fejlesztési területen, illetve a gyártósoron is használják.

Lin úr véleménye szerint, az elkövetkező években még több CMM és egyéb készülékre lesz szükség, mivel „a kézi szkennerek száma, ami mára alapfelszereltségnek számít egy modern gyártó üzemben, szintén növekedni fog.” Lin úr véleménye szerint a Xusheng adottságai lehetővé teszik, hogy a jövő digitális gyártóüzemévé váljon.

A Xusheng nem csupán az alkalmazott méréstechnológiát fejlesztette, de a legmodernebb gépeket használja a gyártási tevékenységéhez is. A Xusheng jelenleg több, mint 400 berendezést használ olyan jól ismert gyártó cégektől, mint a Chiron, a Mazak és a DMG Mori.

„A ZEISS iparágában vezető szerepet betöltő szolgáltató. A cégeink közötti együttműködésnek köszönhetően minden okunk megvan rá, hogy úgy véljük, a Xusheng szintén a legkiemelkedőbb szereplővé válhat saját iparágában.” Lin Guofeng, a Xusheng alelnöke

A gépi alkatrészek területén a Xusheng már megkezdte az új berendezésekre való átállást, és elvégezte üzemben lévő rendszerei fejlesztését, hogy automatizált, robotvezérelt gyártósorokat hozzon létre.

A folyamatban lévő átállási szakasz célja az okos rendszerek százalékos arányának növelése a gyártósoron, és ezáltal jobb hatékonyság elérése.

„Légy a legjobb, vagy légy a legelső”

A Xusheng termékportfoliója tartalmaz elektromos motorházakat, integrált elektromotor és sebességváltó házakat, akkumulátor házakat, támasztó rendszereket, stb. A vállalat szintén széleskörű műszaki szakértelemmel bír a karosszéria és az alap szerkezeti elemek súlyának csökkentése területein. A Xusheng filozófiája: „légy a legjobb, vagy légy a legelső” – csak így erősíthető a vállalat pozíciója a vevőkkel folytatott ártárgyalások során.

Ha megkérdezik, hogy cége hogyan vált ilyen sikeressé ilyen rövid idő alatt, Lin úr válasza, hogy „viszonylag korai szakaszban sikerült belépnünk az eMobilitási piacra, ami megadta a kezdeti lendületet fejlődésünkhöz. Ha azonban nem lettünk volna képesek a szigorú és konzisztens minőségellenőrzés biztosítására, vevőink nem minket választottak volna, és nem lehetnénk ma világszinten a Tesla 10 legjobb beszállítója között,.”

Lin úr becslései szerint, egy hagyományos gyártói iparágban működő beszállítónak 3 évre van szüksége az eMobilitásra való sikeres átálláshoz. Ha ez így van, a Xusheng máris biztosította fő versenyelőnyét. Több éves kutatás-fejlesztést követően, és a felhalmozott technológiai know-how birtokában, a Xusheng már több jelentős technológiai területen nagy jártasságra tett szert. Az erőfeszítések eredményeként a vállalat vezető szerephez jutott az eMobilitás kapcsán szükséges alkatrészek és elemek gyártásához használt technológiában.

Lin úr véleménye szerint, a ZEISS-szel való együttműködés során a Xusheng nem csupán sikeresen megfelelt a vevői által támasztott szigorú méréstechnikai követelményeknek, de a modern vállalatvezetés és szolgáltatások területén is rengeteg ismeretre tett szert. Lin úr nagyon jó véleménnyel van cége méréstechnikai partneréről: „A ZEISS iparágában vezető szerepet betöltő szolgáltató. A cégeink közötti együttműködésnek köszönhetően minden okunk megvan rá, hogy úgy véljük, a Xusheng szintén a legkiemelkedőbb szereplővé válhat a saját iparágában.”

Carl Zeiss Industrielle Messtechnik

Érdemes elolvasni
NEW technology