Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Rajintelligens irányítású targonca

Hasznos dolog az együttműködés, ebből kiindulva kollektív intelligens viselkedéssel rendelkező targoncát fejlesztett ki az AGILOX. Az OCF rajintelligenciával működő anyagmozgató eszköz, melynek segítségével a klasszikus intralogisztika területén, a bejövő és kimenő áruk rakodására és raktározási feladatokra használhatunk okos megoldást. Magyarországon a Robotcenter Kft. forgalmazásában jelenik meg a robot-munkatárs.

Megtörtént az AGV-k működési elvének újradefiniálása, mindez a ONE robotok fejlesztésével. Az eszközök központi vezérlőrendszer nélkül működnek, azaz a jármű teljesen autonóm módon navigálja magát a gyártási területen vagy a raktárban. A kivételesen kompakt AGILOX IGV a rajintelligencia decentralizált elvei szerint tervezi meg az útvonalát, így az IGV sokkal mobilisabb, mint a hagyományos AGV.  Emellett a programozása és betanítása szignifikánsan könnyebb lett, miközben a központi szoftverprogram a karbantartással, frissítésekkel és az egyéb tevékenységekkel együtt elavulttá vált – elmondható, hogy ezzel az innovációval a működési költségek jelentősen csökkennek.

Az AGILOX kiterjeszti IGV-kínálatát az OCF-re is – amely kiegyensúlyozott, omnidirekcionális targonca (az „Omnidirectional Counterbalanced Forklift” rövidítése). A ONE egy ollós lifttel felszerelt anyagmozgató szerkezet, mint általában a targoncák. Ennek megfelelően felveszi a palettákat, rácsos dobozokat és más tárgyakat, maximum 1500 kg-os terhet bír el, elszállítja azokat a célba, és maximum 1600 mm magasságig képes elhelyezni a rakományát.

Az intelligens és költséghatékony IGV-k új alkalmazási területeket nyitnak meg. Miközben a ONE járműveket általában a gyártási terület anyagellátására használják, az OCF végrehajtja a klasszikus intralogisztikai feladatokat a beérkező és kimenő áruk esetében, a rendelés összeállításában, raktározásban, valamint a gyártási területen – feltéve, hogy a szállítás raklapon történik.

Ahogy a ONE, az OCF is minden irányú mozgásra képes. Azaz a keskeny folyosókon oldalt végigmegy, a helyszínen megfordul, és a legszűkebb helyeken is tud manőverezni. Ugyanaz a lítium-ion (LiFePO4) akkumulátor biztosítja a rövid töltési és hosszú működési időt – már háromperces töltéssel elérhető egy teljes óra működés.

A nyitott API interfészen keresztül csatlakoztatható az IGV fleet az ügyfél szoftverrendszeréhez (LVR, ERP, WMS, MES stb.).  A választható IO doboz lehetővé teszi a külső eszközök, mint például tolókapuk és az álló szállítórendszerek intelligens vezérlőrendszerbe történő beillesztését. Az analitika modul minden releváns működési információt és teljesítményindexet biztosít a felhasználó részére.

Franz Humer (FH) okl. mérnök, az AGILOX társalapítója és ügyvezetője szerint: „Az OCF logikus kiegészítő a termékpalettánk bővítése érdekében. Ezzel új lehetőségeket teremtünk a raktározási és rendelés-összeállítási technológiában. Óriási piacot nyitunk meg, amelyben az IGV megmutathatja az előnyeit az AGV-vel és ember által működtetett targoncákkal szemben.”

A ONE és OCF egy „rajban” történő együttes alkalmazása nagyszerű előnyt biztosít. Például, miközben a kisebb járművek az összeszerelő munkaállomásokra vagy e-Kanban polcokhoz végeznek szállításokat, az OCF ugyanazon vezérlőrendszer és wifi-infrastruktúra segítségével átveheti a paletták szállítását.

Az OCF a kísérleti periódust sikeresen teljesítette az osztrák Vorchdofban. A szériagyártás hamarosan elkezdődik, az első OCF-eket 2021 első negyedében fogják kiszállítani az ügyfelekhez.

Robotcenter

Érdemes elolvasni
NEW technology