Barion Pixel

Távoli irányítás a tengeren

- Hirdetés -

Ha az ipar digitális átalakításáról beszélünk, nem feltétlenül a tengeri ipartechnológiák jutnak az eszünkbe. Pedig a blockchain, a szélenergia és a távoli irányítás új területeket nyit meg a tengeri munkákban is.

Az USV hajók gyártása és tervezése ennek köszönhetően felgyorsul. Ezek a gépek az óceán felszínén végzik el feladataikat, miközben a műveleti központból (ROC) irányítják őket. Az USV-k felváltják az eddig alkalmazott tengeri technológiákat, izgalmas jövőt ígérnek, de már most is teljesen új, automatizált rendszerekkel találkozhatunk ezen a területen.

Az oceanográfia területén új kutatások kezdődhetnek, jobban megismerhetővé válik a tenger.  Csökkenhet a nagyobb hajók használata, és lehetővé válik, hogy a tengeri járművek mozgékonyabbak legyenek.

- Hirdetés -

Biztonság és hatékonyság

A távműveletek számos előnnyel járnak a tengeri ipar számára, amelyek közül a legkiemelkedőbb, hogy a legénységnek nem kell kockázatot vállalnia a munkája során. Kevesebb ember fog dolgozni szélsőséges és veszélyes környezetben, a hajókat biztonságos helyiségekből irányíthatják.

Az óceánokat átszelő kábelek vizsgálata, ellenőrzése elengedhetetlen az információk gyors áramlása érdekében. Az USV-k bevetése ezen a területen minimális egészségügyi és biztonsági kockázattal jár, emellett jelentős megtakarítást is realizálhat a felhasználó a kevesebb humán erőforrás alkalmazásával. Mindemellett ezek a távolról irányított hajók rendkívül hatékony adatgyűjtési módszert tesznek lehetővé a tengerészeti szervezetek számára: precízebb elemzéseken keresztül pontosabb képet kaphatnak az üzleti lehetőségekről.

Mivel az USV-k a szárazföldre „száműzik” a legénységet, ott kialakították a megfelelő informatikai infrastruktúrát számukra. Viszont a technológia nem szünteti meg a képzett személyzetet iránti igényt, hanem új kaput nyit egy hatékonyabb és biztonságosabb környezet felé.

Zöld technológia és fenntartható megoldás

A pontosabb műveletek mellett a fenntarthatóság fokozása szintén elengedhetetlen a tengeri ipar jövője szempontjából. Az Egyesült Királyság például ambiciózus célt tűzött ki maga elé a zéró kibocsátású hajókkal kapcsolatban 2050-ig.  Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a szervezeteknek komoly változtatásokat kell eszközölniük a megfelelőség érdekében.

Az USV-k integrálása és elfogadása jelentősen javítani fogja a tengeri expedíciók és műveletek általános környezetei hatásait. Egyes távoli irányítású hajók hibrid, azaz dízel-elektromos motorokkal rendelkeznek, amelyek révén hosszabb ideig működhetnek a nyílt vízen, miközben jelentősen csökken a szén-dioxid-kibocsátás is. Remélhetőleg az új irányvonal redukálni fogja a nagyobb hajók számát, és hosszabb távú lesz a fenntarthatóság a tengeri iparban.

A tengeri ipar szereplői kiemelkedő profitot realizálhatnak a távoli irányítás technológiájának elterjedésével. A változások elősegítik a gyorsabb, hatékonyabb és biztonságosabb nyílt vízi műveletek végrehajtását, amelyek lényegesen fenntarthatóbban működnek, emellett felgyorsítják az iparág digitális átalakulását is.

Némethi Botond/NEW technology

- Hirdetés -

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!