Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Tízszer hatékonyabb hidrogén-meghajtású szárnyashajó épül

A világ első hidrogén-meghajtású szárnyas, avagy légpárnás hajója várhatóan tízszer hatékonyabb és háromszor nagyobb teherbírású lesz, mint a hagyományos hajók és repülőgépek.

Az amerikai Sea Cheetah Corporation és a francia H3 Dynamics stratégiai együttműködésében készülő, világelső hidrogén-elektromos meghajtású Wing-In-Ground Effect (WIGE) jármű mellett egy környezetbarát üzemanyag-ellátó hálózat is tervben van. Az új járművek a víz felszíne felett, légpárnás hatást használva fognak repülni, így drasztikusan csökkentik az utazási időt és a költségeket, miközben háromszor akkora terhet képesek szállítani, mint a hagyományos hajók.

A WIGE technológia kihasználja a talajhatást, ami lehetővé teszi, hogy a járművek a víz felszíne felett, de annak közelében repüljenek. Ez a módszer aerodinamikai felhajtóerőt biztosít, így a jármű kevesebb üzemanyagot fogyaszt és alacsonyabb üzemeltetési költségekkel jár, mint a hagyományos tengeri vagy légi közlekedés. A Sea Cheetah járművei akár 250 km/h sebességgel is képesek lesznek haladni, ami jelentős előny a part menti és szigetközi közlekedésben.

- Hirdetés -

A WIGE járművek különlegessége, hogy míg a repülőgépekhez hasonlóan a levegőben közlekednek, nem tartoznak az FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) szabályozása alá, mivel alacsony magasságban, 50 láb (15 méter) alatt repülnek. Ez lehetővé teszi, hogy kevésbé szigorú szabályozási környezetben működjenek, így gyorsabban is kerülhetnek piacra. A Sea Cheetah és a H3 Dynamics a WIGE járműveket hajóként kívánja osztályozni, ami szintén leegyszerűsíti a forgalomba hozatalukat, hiszen nem igényelnek kifutópályákat vagy kikötői infrastruktúrát.

Forradalmi maghajtórendszert kap az új szárnyashajó

A járművek hajtáslánca hidrogén-elektromos rendszerre épül, ami sokkal hatékonyabb, mint a fosszilis üzemanyaggal működő rendszerek. A Sea Cheetah célja, hogy a H3 Dynamics segítségével tovább növelje hajóinak hatékonyságát, ezzel felülmúlva a hagyományos akkumulátoros meghajtású megoldásokat. A hidrogénnel működő járművek nemcsak hosszabb hatótávolsággal rendelkeznek majd, hanem nagyobb rakományt is képesek lesznek szállítani, ami új lehetőségeket nyit meg a tengeri és szigetközi szállítmányozásban.

A hidrogénalapú megoldás mellett a Sea Cheetah egy decentralizált üzemanyag-ellátó rendszert is kifejleszt, ami a H2Hub és H2Hub Micro modulok segítségével zöld hidrogént állít elő. Ezek a modulok lehetővé teszik, hogy a hajók gyorsan újratölthessék hidrogéntartályaikat közvetlenül a kikötőkben, így minimalizálva az állásidőt és növelve a hatékonyságot.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology