Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Új startuppal fejleszt saját önvezető technológiát a Ford

Az autógyártó alapította Latitude AI lesz az a leányvállalat, amitől a világmárka autóinak saját fejlesztésű automatizált vezetéstechnológiáját várják. A startuphoz hirtelen 550 olyan alkalmazottat vesznek fel, akik a Ford korábbi önvezető projektjének, a 2022 októberében leállított Argo AI-nak a munkatársai voltak. Ezek a szakemberek a gépi tanulás és a robotika, a felhőplatformok, a térképezés, az érzékelők és a számítási rendszerek, a tesztüzemek, a rendszer- és biztonságtechnika területén dolgoztak – sorolja a The Robot Report.

A Latitude AI a Ford tavaly bevezetett stratégiaváltását támogatja: ennek során a vállalat a személygépkocsikra szánt automatizált vezetési technológiák létrehozására összpontosít, vagyis leválasztja a Latitude-ot az Argo AI-ról, ami még autonóm robottaxik létrehozására törekedett. A Latitude AI munkája a Ford BlueCruise nevű, autópályán történő kéz nélküli vezetést vizionáló technológiájára épül – nem is véletlenül, hiszen ezzel már komoly, több mint 50 millió mérföld vezetést teljesítettek. A Latitude azt reméli, hogy automatizálni tudja a vezetés azon részeit, amelyek a leginkább fárasztóak, stresszesek és kellemetlenek. Ilyen például a dugóban araszolás vagy egy-egy hosszú, monoton autópálya-szakasz.

Ez az elmozdulás megkülönbözteti magát más autonóm járművekkel foglalkozó cégektől, mint a Cruise és a Waymo, amelyek robottaxik gyártására és üzemeltetésére összpontosítanak. A Ford új törekvése inkább a Tesla Full Self-Driving béta szoftverének fejlesztésével emlegethető egy lapon.

- Hirdetés -

 „Az automatizált vezetéstechnológiában megláttuk a lehetőséget arra, hogy újradefiniáljuk az emberek és járműveik közötti kapcsolatot” – érvelt a startup alapítása mellett Doug Field, a Ford Motor Company fejlett termékfejlesztési és technológiai vezetője. „A BlueCruise-t használó ügyfelek már most is átérzik a kéz nélküli vezetés előnyeit. A Latitude csapatunk mélyreható tapasztalata és tehetsége segíthet felgyorsítani a teljesen új, automatizált vezetési technológia fejlesztését – azzal a céllal, hogy ne csak biztonságosabbá, stresszmentesebbé és élvezetesebbé tegyük az utazást, hanem idővel visszaadjuk ügyfeleinknek a mindennapjaik egy részét.”

 „Hiszünk abban, hogy az automatizált vezetési technológia hozzájárul a biztonság javításához, miközben felszabadít teljesen új ügyfélélményeket, amelyek csökkentik a stresszt, és a jövőben segítenek időt spórolni a sofőröknek” – mondta Sammy Omari, a Latitude AI újonnan kinevezett vezérigazgatója, aki korábban az ADAS vezetési asszisztens fejlesztéséért felelt. „A Latitude szakértelme kiegészíti és erősíti a Ford globális ADAS csapatát a jövőbeli vezetéstámogató technológiák kifejlesztésében.”

A Latitude AI központja Pittsburghben van (ahol az Argo AI székhelye is volt), és további mérnöki központokkal rendelkezik a michigani Dearbornban, illetve a kaliforniai Palo Altóban. A vállalat egy autópálya sebességű tesztpályát is üzemeltet a dél-karolinai Greenville-ben.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

NEW technology