Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

830 lóerős plug-in hibrid vadállat

- Hirdetés -

A Ferrari 296 GTB motortere egy akkumulátorral és egy ikerturbós V6-os motorral gazdagodott. Az elektromos autózás ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett. Egyre több márka lép valamilyen formában az e-mobilitás irányába, az elmúlt évtizedek legtöbb vitáját generáló fejlesztésről van szó – számol be a hírről a Popsci.com.

Erős vas

A csúcskategóriás járműveket sem kerüli el a változás. A luxusautók közül most a Ferrari veszi az irányt a villamosítás felé. A legfrissebb fejlesztésük a 2022-re tervezett Ferrari 296 GTB, amely egy középmotoros hibrid sportkocsi. A modell nemcsak hihetetlen teljesítményre képes, hanem vonalvezetése hűen tükrözi a márkától megszokott színvonalat.

A 296 GTB-t egy 663 lóerős turbómotorral látták el, ami már önmagában is bámulatos (221 LE/liter), azonban emellett még helyet kap egy 167 lóerős, 315 Nm nyomatékú villanymotor is. Ezek révén áll össze a nominális összteljesítmény, amely 830 lóerő. Az elektromos blokkot a belső égésű motor és a nyolcfokozatú, duplakuplungos váltó közé illesztették, amelyet a „Motor Generator Unit, Kinetic” elnevezéssel illet a gyártó. Az összkerékmeghajtás emiatt nem valósul meg, ez a modell egyedülálló hátsókerék-meghajtással rendelkezik.

Az autó gyorsulása szintén magával ragadó. Csupán 2,9 másodperc szükséges a 100 kilométer/óra eléréséhez, 7,3 másodperc alatt pedig már 200 kilométer/óra sebességgel robog a jármű. A végsebessége 330 kilométer/óra fölötti. A 296 GTB képes tisztán elektromos közlekedésre is, a 7,45 kWh-ás akkumulátor – a Tesla Model 3 82 kWh-s kapacitást kínál – képes 25 kilométert megtenni ezen üzemmódban, továbbá 135 kilométer/órás sebességet is produkál a belső égésű motor nélkül.

A külső megfog…

De nem minden a teljesítményről szól. Érdemes szót ejteni az autó megjelenéséről is, amely egyedülálló. A Ferrari kissé eltért a megszokott tervezési architektúrájától. A dizájnerek klasszikus versenyelemeket emeltek át ebbe a modellbe, ilyen például az 1963-as Ferrari 250 LM-től kölcsönzött karosszéria.

A legszembetűnőbb külső attribútuma pedig a hátsó lámpák közt elhelyezkedő lökhárító, amelybe aktív légterelőt integráltak. Ez jelentős leszorítóerőt generál, amely 250 kilométer/óra sebességnél akár 360 kilogramm is lehet. Ez sok mindent megmagyaráz, többek közt azt, hogy miért is található csupán egyetlen kipufogócső az autó hátsó részén.

…a belső megtart

Az autó belsejében számos okosfunkció megtalálható. A kialakítást a sofőr kényelmére szabták, aki a digitális műszerfalon minden fontos adatot figyelemmel kísérhet, a kijelző középpontjában a fordulatszámmérő található, amely mellett helyet kap többek közt a töltöttségi állapot és a navigáció is. Az autó belseje tovább fokozza a vezetési élményt.

Némethi Botond, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology