Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be

- Hirdetés -

A Continental technológiai vállalat alapvető elemek szállításával járul hozzá az új BMW iX által nyújtott intuitív és magával ragadó felhasználói élményhez. A járművek digitalizálását megcélzó irányvonalhoz igazodva ebben az elektromos autóban megtalálható a Continental nagy teljesítményű számítógépe, a Cockpit High Performance Computer. A számítógép feladata az egyre komplexebb szoftverek, valamint a vezetőhelyen elérhető, gyors ütemben növekvő funkciók kezelése lesz. A számítógép ezen kívül biztosítja szem elé vetített és nagyméretű kijelzőinek funkcióihoz is a szükséges számítási teljesítményt. A digitális műszerklaszterbe integrált vezetői kamerával együtt a Continental egy újfajta felhasználói élményt nyújtva kínál alapvető építőelemeket a vezető és a jármű közötti zökkenőmentes interakcióhoz. Emellett a Continental az elektromos modellt ultraszéles sávú adó-vevőkkel is felszereli, hogy az digitális kapcsolatot teremthessen okostelefonokkal. A vállalat további megoldásai, mint például az induktív töltést lehetővé tévő rövid távú kommunikációs okostelefon terminál, a BMW Sky Lounge elnevezésű intelligens panorámatető elektronikája, valamint a puha és alacsony károsanyag-kibocsátású felületi anyagok, a kényelem, az ergonómia és a felhasználóbarát jelleg mellett az izgalmas dizájnról is gondoskodnak.

„A felhasználói élmény egyre fontosabb döntési szemponttá válik a járművásárlók körében. A BMW iX-ben a vezető és a jármű közötti intuitív, biztonságos, de mindenekelőtt vonzó interakciót lehetővé tevő építőelemeinkkel, valamint a szoftverfejlesztési és rendszerintegrációs szakértelmünkkel hozzájárulunk a fenntartható mobilitás előmozdításához” – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója.

A nagy teljesítményű számítógép alapot teremt a jövő autóinak infotainment világához

- Hirdetés -

A BMW iX elektronikai architektúrája áthidalja a manapság előforduló elosztott, valamint a jövőben alkalmazott centralizált járműarchitektúra közötti szakadékot. Ahelyett, hogy több elektronikus vezérlőegységre támaszkodna, a BMW új elektromos járműve néhány központi számítógépben koncentrálja a különféle funkciók számítási teljesítményét. A Continental nagy teljesítményű vezetőhelyi tartományvezérlője különféle szoftverfunkciókért felel, és központilag, egyetlen elektronikus vezérlőegységen keresztül kezeli a jármű belsejében található valamennyi bemeneti és kimeneti eszközt. Mindezzel új lehetőségeket kínál az egyedi és egységes felhasználói élményhez a jármű teljes egészére vonatkozóan. Ezen felül egyesülnek az infotainment és a műszerek funkciói is, amelyek így mostantól szabadon konfigurálhatóvá válnak, ez pedig lehetőséget teremt a maximális személyre szabásra a vezető és az utasok számára, valamint a járműtervezés tekintetében is nagyobb szabadságra lehet számítani. A központi nagy teljesítményű számítógép a harmadik féltől származó alkalmazások és felhőszolgáltatások előtt is megnyitja a kaput, és támogatja a hardverfüggetlen szoftverintegrációt. Az online szoftverfrissítések megoldásával kombinálva a vezetőhely így folyamatosan frissíthető és bővíthető marad.

A vezetőhely és az ember és gép közötti interfész így egyre inkább átalakul, amely a sofőr helyéből egy, a sofőr igényeihez alkalmazkodó multimodális társsá válik. Ez a megközelítés a legjobban a szélvédő kijelzőrendszerén és a beszállító az ívelt kijelzőn elhelyezkedő vezetői kameráján figyelhető meg. A szem elé vetített kijelzőn a lényeges információk mint például a sebesség, a fontos figyelmeztető üzenetek, és navigációs nyilak, az autóvezető közvetlen látómezejében jelennek meg, melynek köszönhetően a figyelem továbbra is az útra és a forgalomra irányul. A BMW iX kijelzőjébe zökkenőmentesen integrált műszerklaszterben található vezetői kamera elemzi a sofőr fejének helyzetét és irányát, a szemnyílását és látószögét figyelő kameraképeket, ezáltal gondoskodik arról, hogy a vezető jelzést kapjon abban az esetben, ha figyelme elterelődik a forgalomról, vagy fáradtság miatt lankad az ébersége. Ennek megfelelően a két megoldás az intuitív felhasználói élményt és a közúti biztonságot egyaránt elősegíti. A Continental egyéb aktív és passzív elektronikus biztonsági alkatrészei, mint például a fékek, a futómű és a légzsák vezérlőegységei, valamint az érzékelők szintén hozzájárulnak a vezetési biztonsághoz a holisztikusan pozitív felhasználói élmény  biztosítása érdekében.

A digitális ökoszisztéma és az egyedi térérzet további megoldásai

A Continental szállítja a BMW iX elektromos jármű adó-vevő moduljait is, amivel hozzájárul a hagyományos autókulcsok digitalizálásához. Az okostelefonon keresztül történő kulcs nélküli hozzáférés elengedhetetlen építőelemeként a mobilitásszolgáltató moduljai képesek lemérni az okostelefon és a jármű közti távolságot. Így lehetőség nyílik a digitális kulcs pontos helyének meghatározására a passzív hozzáférés és a motor indítása érdekében, anélkül, hogy a vezetőnek a kezébe kellene vennie az okostelefont. Az ultraszéles sávú (UWB) technológiának köszönhetően a maximális kényelem mellett a megoldás első ízben nyújt jelentősen megnövelt védelmet a közbeékelődéses támadások ellen. Így például a járműtolvajok már nem fogják tudni befogni és kiterjeszteni a kulcs jeleit, hogy hozzáférést szerezhessenek. Emellett a járműtulajdonos egyidejűleg akár öt digitális kulcsot is generálhat a járműgyártó My BMW alkalmazásán keresztül, és kényelmesen megoszthatja azokat családjával és barátaival.

A passzív járműhozzáférés globális szabványát az ágazatközi Car Connectivity Consortium (CCC) fejleszti. Az autóipari vállalatok, az okostelefon-gyártók, valamint a technológiai cégek itt közösen dolgoznak azért, hogy előmozdítsák az okostelefonok és a járművek közötti hálózatépítést. A CCC célja továbbá, hogy újabb alkalmazásokat határozzon meg az UWB technológián alapuló járműazonosításhoz. A CCC-ben a Continental más neves cégekkel, például a BMW-vel és az Apple-lel együtt tűzte ki célul maga elé a járművekhez való hozzáférés UWB rádiószabványának alapvető kifejlesztését.

A BMW iX-ben lehetőség van arra is, hogy a mobileszközt a Continental integrált rövid hatótávú kommunikációs (NFC) interfésszel rendelkező okostelefon-termináljára lehessen helyezni, és így induktív módon tölteni, mely során automatikus kapcsolat jön létre a telefon és az infotainment rendszer között. Ezenkívül a jármű az NFC-n keresztül is kinyitható, ha az okostelefon akkumulátora lemerülne.

Az úgynevezett Sky Lounge vezérlőrendszerével a Continental a panorámatetőt is intelligenssé teszi. A nagyméretű üvegfelület a fényviszonyoktól függően elektronikusan sötétíthető. A tető így egyedi térérzetet nyújt, mintha csak a természetben lennének az utasok.

A kellemes beltéri hőmérséklethez a Continental különféle felületi anyagai is hozzájárulnak, mint például a műszerfal, a kapaszkodók és az ülések borítása. A dekoranyagnak használt Acella Lux magas komfortérzetet biztosító és alacsony károsanyag-kibocsátású tulajdonságokkal rendelkezik.

A Continental a BMW iX-hez különböző nyári és téli abroncsmodelleket is kínál a helyi gumikereskedőknél, amelyek teljesítményét rövid fékút és kiváló kezelhetőség jellemzi száraz és vizes utakon egyaránt.

Continental

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology