Barion Pixel

A gyártás jövőjének záloga a mobilkommunikáció

Korszerű céges applikációk nélkül sok munkaórát égetnek el a cégek, teljesen feleslegesen

Az ipar számára is zűrzavarokkal teli 2020-as év végére minden üzleti modell csak túlélni szeretne, és ezt az operatív céges kommunikáció szemléletváltásával, a statikusan felülről lefelé irányuló gyakorlat cseréjével lehet a legjobban elősegíteni, állítja az Industry Weeknek írt cikkében Daniel Sztutwojner. A Beekeeper vállalati folyamatokat optimalizáló alkalmazás társalapítója úgy látja, hogy a cégeknek mihamarabb nyitottá kell válniuk a szervezési feladatok, dokumentációk, munkafolyamatok okostelefonon történő megoldására.

A bolygót letaroló járvány alapjaiban változtatta meg a munkavégzést, de a frontvonalban dolgozók továbbra is bejárnak, ezért a gyártók arra kényszerültek, hogy végeláthatatlanul sok szabályt vezessenek be. Mindeközben a vezetőknek óriási megterhelést jelent, hogy kapcsolatban maradjanak a több helyszín közt szétszóródott munkaerővel. Az események felgyorsították azt az eleve terjedő trendet, hogy a dolgozókkal okoseszközökön keresztül lehet a leghatékonyabban kommunikálni. Csak idén 70 százalékkal nőtt a mobil készülékek vállalati felhasználása, és mindenkori rekordokat döntögetnek az applikációkra fordított költések is.

Ezt a folyamatot aligha lassítja a baby boomer korosztály nyugdíjba vonulása, hiszen a helyüket a mobillal összenőtt millenárisok és a Z-generációsok veszik át. Még nagyobb gondot okoz a cégek számára, hogy e generációk tagjai nagy arányban váltanak munkahelyet, derült ki a Deloitte tavalyi, globális felméréséből. Kb. 49 százalékuk két éven belül továbbáll, ha a cég nem nyitott a távoli munkavégzésre, vagy kibillenti a munka és a magánélet közötti egyensúlyt.

- Hirdetés -


 

- Hirdetés -

Érdemes ízlelgetni egy kicsit a következő tényt: miközben az összes munkaerő 80 százalékát adják a frontvonalban dolgozók, az őket foglalkoztató cégek IT-költéseinek csupán egy százalékát teszik ki a hozzájuk köthető digitális megoldásokra fordított összegek. Ez elképesztő időfecsérlést eredményez:

  • Egy átlagos dolgozó napi három órát veszteget el a szükséges információk beszerzésére.
  • A középvezetők munkahetének 60 százalékát a felsővezetők és a dolgozók közötti egyeztetés emészti fel.
  • A cégek az IT-költések javát még mindig asztali alkalmazásokra fordítják, a mobilbarát megoldások helyett.
  • A dolgozóknak jelenleg mindössze húsz százaléka érhető el öt percen belül.

Egy megfelelően digitalizált munkahelyen mindez elkerülhető, hiszen az ilyen vállalat gyors kapcsolatot tart fenn a dolgozóival, és automatizálni, optimalizálni is tudja a folyamatokat, ráadásul mindez sokkal biztonságosabb, mint ha a klasszikus megoldásokkal folytatnák a munkát, mutatott rá Sztutwojner.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!