Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

Elektromos, praktikus, innovatív járművel bővül a Volkswagen flottája, az e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első villannyal hajtott teherautója, amelyet közeljövőben még számos követ. A zöld rendszámra és állami támogatásra is jogosult e-Crafter elérhető a magyarországi márkakereskedésekben.

Az e-Crafter már ma megbirkózik a holnap kihívásaival. Az elektromos hajtás és egy hagyományos haszonjármű előnyeivel rendelkezik. Éppúgy, ahogy az a jövő Crafterjétől elvárható. Robusztus, gazdaságos, nagy teljesítményű – és a fenyegető behajtási tilalom ellenére rugalmasan közlekedik a belvárosban. A magastetős zárt furgonként készülő e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első nagy méretű, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellje. A hajtáslánc a Golfé, a terhelhetőség és a hasznos raktér közel változatlan, városban nincs ennél ideálisabb terítő jármű.

Városi feladatokra

Míg a hagyományos Crafterből négy alapmodell, három hosszúság és három tetőmagasság rendelhető, addig az elektromos változat csakis egy méretben választható (L3H3, az e-Crafter hossza 5986 milliméter, szélessége 2040 milliméter, magassága 2590 milliméter, tengelytávja 3640 milliméter) pont azért, mert a jól körülhatárolható városi csomagszállítás és terítés a feladata.

Az utastér alapáron háromszemélyes, az ülések kellően szélesek és merev tartásúak. A két kartámaszos, hidraulikus rugózású vezetőülés kényelmes. Az oldalsó ülések tágas rekeszt rejtenek, lábtere hatalmas és sík, kabinja minden irányú tágasságával emelkedik ki a mezőnyből.

Személyautós vezethetőség

Az e-Crafter vezetői környezete ergonomikus, átlátható és komfortos. Nagyok az osztott visszapillantó tükrök, amelyek elektromosan be- és kihajthatók. A parkolásban tolatókamera segít. A kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően a Crafter kínálatában olyan aktív vezetői segédrendszerek egész sora jelenhet meg, mint például a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a másodlagos ütközésvédelem, az oldalszél-asszisztens vagy éppen az aktív sávtartó vagy a kiparkolást segítő berendezés.

Hasznos raktér

A második generációs Crafter típust már eleve annak figyelembevételével fejlesztették ki, hogy elektromos változata is készül majd, így a tervezők optimálisan helyezték el az elektromos hajtáslánc elemeit. Például a lítiumion-akkumulátort helytakarékosan építhették be a karosszéria alá. Így változatlan maradhatott a 2,59 méter magas, 10,7 köbméteres raktér. A legnagyobb hasznos teherbírás akár 975 kg is lehet a specifikációtól függően. A raktér hossza 3201 milliméter, teljes szélessége 1832 milliméter, magassága 1861 milliméter, a hátsó ajtók 270 fokban nyithatók.

160 kilométeres hatótáv

Az e-Crafter modellt a legkülönfélébb városi alkalmazásokra fejlesztették ki, például csomagkézbesítésre, kisiparosok, kiskereskedők és energiaszolgáltatók szállítási feladatainak ellátására. A jármű a 160 kilométer1) (WLTP szerint) hatótávolságával megfelel a városi kishaszonjárművek napi futásigényének, miként a 90 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebessége is elegendő erre a területre.

Nyomatékos motor

A jármű orrában elhelyezett EEM85 szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 100 kilowatt (136 lóerő), míg legnagyobb nyomatéka 290 newtonméter. A nyomatékot egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétel továbbítja az első kerekekhez differenciálművön keresztül. Mindezek egyetlen kompakt modult alkotnak. A villanymotor és az akkumulátor közötti nagyfeszültségű áram áramlását a teljesítményelektronika szabályozza, amely az egyenáramot váltakozó árammá alakítja. Miközben egy egyenáram/egyenáram konverter állítja elő a 12 voltos feszültséget a jármű elektromos rendszerének. Egyenáramú 40 kW-os CCS töltőről a 35,8 kWh kapacitású akkumulátor 45 perc alatt 80 százalékosan feltölthető. 7,2 kW-os, váltakozó áramú fali töltőről az akkumulátor öt óra húsz perc alatt tölthető fel.

Volkswagen

Érdemes elolvasni
NEW technology