Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A kobotok a járvány alatt is növelték a bevételt

Nemhogy visszaesett, több mint negyedével nőtt is a Brooks Running bevétele a COVID alatt, és ezt csak 3PL-partnere kobotokkal gyorsított raktári folyamatainak köszönheti. Az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb futócipőmárkája a pandémia előtt szinte kizárólag a kiskereskedelmi hálózatra hagyatkozott: a forgalma 90 százalékát fizikai üzletek generálták –  egészen 2020 márciusáig. A korlátozások során lakat került a sportszerboltokra, és mindenki otthon maradt, vagy nem lépett ki az utcára csupán egy kis futás kedvéért. Innen szép nyerni, és a Brooksnak sikerült is, mert meglovagolta a fokozódó online vásárlási kedvet.

A karanténban ragadt társadalom az első sokk után ébredezni kezdett: az emberek nyitottabbá váltak az otthoni mozgásformákra, és éltek a lehetőséggel, hogy szabadtéri sportolás céljából kiléphetnek a négy fal közül. A boltok viszont továbbra is zárva maradtak, és a kereslet az e-kereskedelemre terelődött át, ami gyors választ igényelt a szinte teljes forgalmát elveszítő cégtől. A megoldást a DHL Supply Chain tapasztalata és előremutató technológiája jelentette. A nemzetközi futárszolgáltató a Locus Robotics kobotjaival gyorsította a csomagelőkészítés folyamatát, ezzel jelentősen visszavágta a rendelésfelvétel és a kézbesítés között eltelt időt. Az innovatív hozzáállás nagyon kifizetődő volt, hiszen a Brooks Running nemcsak a komoly veszteségeket vagy a szinte teljes leállást kerülte el, hanem még növekedni is tudott: a 2020-as üzleti évét 27 százalékkal magasabb forgalommal zárta, mint a 2019-est.

Szinte hihetetlen, de a bevételek várhatóan tovább nőnek 2021-ben. Larry Landtiser, a DHL Supply Chain műveleti igazgatója nemrég azt nyilatkozta, hogy jelenleg 65 kobotjuk dolgozik csak a Brooks Running rendeléseinek kezelésén, és ez a szám rövidesen 85-re, majd az év végéig százra fog emelkedni.

Fotó: DHL Supply Chain

Az autonóm LocusBotokkal a gyártó szerint nagyon könnyű együttműködni, és akár két-háromszorosára is növelhetik a dolgozók produktivitását, miközben csökkentik a bérkiadásokat, és könnyen alkalmazkodnak a változó körülményekhez. A beállításoknak megfelelően követik a személyzet tagjait, és helyettük cipelik a kikeresett árut, tehát nem kell többé nehéz kocsikat tologatni, vagy lassan guruló szállító robotok mögött kullogni. A nullára redukált üresjárat rengeteg időt és pénzt spórol meg értékesítőnek, kézbesítőnek egyaránt, ráadásul fokozhatóvá válik a kimenő áru mennyisége.

A Locus Robotics kobotjainak felépítése nagyon kompakt és praktikus. A CPU-t, akkumulátort, elektromos motort, alvázmegvilágítást és ütközésgátló lézerszenzort rejtő mobil alapra kosarak és ládák egész sorával kompatibilis, állítható szélességű rakodótálcát szereltek. A LocusAppot futtató érintőkijelző felhasználóbarát interfészen kínál beállításokat, vagy figyelmeztet végrehajtandó feladatokra. A digitális tábla alsó élén persze van integrált szkenner, mögötte pedig külső eszközcsatlakozási lehetőségeket kínáló port is helyett kapott.

A készülék nem mellesleg teljesítményriportok és statisztikák tömegét készíti el, és összeköttetésben áll a vele hálózatba kapcsolt többi kobottal, így akár összesített eredmények tölthetők le, oszthatók meg, vagy követhetők valós időben. A rendszerhez készült LocusManager alkalmazás lehetővé teszi azt is, hogy fizikailag akár több ezer kilométerre lévő LocusBotok adatait használjuk, így folyamatosan nyomon követhető, hogy mi történik a különböző telephelyeken.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology