A Stellantis cége a Siemens segítségével csökkenti a félvezetők fejlesztési idejét
A Siemens Digital Industries Software bejelentette, hogy a Stellantis és a Foxconn tavaly alapított közös vállalkozása, a SiliconAuto a PAVE360 szoftvermegoldást választotta a legmodernebb autóipari félvezetők fejlesztési idejének csökkentésére. Ez a megoldás lehetőséget biztosít a szilíciumalapú hardverek előtti szoftverfejlesztésre, így felgyorsítja a chipfejlesztés folyamatait, és lehetővé teszi, hogy az ügyfelek az eddigiekhez képest korábbi szakaszban kezdjék meg a szoftverfejlesztést.
Az autóipari szereplők számára félvezetőket tervező és értékesítő SiliconAuto célja egy olyan virtuális referenciakörnyezet biztosítása a következő generációs Fejlett Vezetéstámogató Rendszerek (ADAS) chipjeihez (System on a Chip: SoC), ami már a fizikai hardverek megjelenése előtt használható. Ennek megvalósításához a PAVE360 megoldást választották, mert a rendszer lehetővé teszi egy többfelhasználós, többrétegű, szabványokon alapuló virtuális fejlesztési környezet létrehozását – magyarázza közleményben a Siemens. A PAVE360 ötvözi a meglévő eszközöket és modelleket az új, virtuális SoC-okkal, valamint a valós környezeti inputokkal, hogy a cég már a korai szakaszban betekintést nyerjen a fejlesztési folyamatokba, ezáltal gyorsítsa a szoftverfejlesztést, és biztosítsa a megalapozott döntésekhez szükséges mérőszámokat.
„A következő generációs elektromos járművekhez szükséges fejlett technológiák fejlesztése egyre gyorsul. Az autógyártóknak és beszállítóiknak már jóval a hardverek megjelenése előtt bizonyítaniuk, szimulálniuk és finomítaniuk kell a szoftveres képességeiket” – érvelt a PAVE360 mellett David Fritz, a Siemens Digital Industries Software hibrid és virtuális rendszerekért felelős alelnöke. „A SiliconAuto döntése, hogy a PAVE360-at választotta előszilíciumos szoftverfejlesztési környezetnek, jól mutatja, hogy a szabványalapú megközelítésünk hogyan segíti az autóipar vezetőit a fejlesztési folyamatok felgyorsításában és a következő generációs járművek igényeinek kielégítésében.”
Gábor János, NEW technology