Kezdőlap Logisztika Digitális logisztika – a következő szint

Digitális logisztika – a következő szint

Egy dán startup a supply chainről supply flow-ra vált

A logisztika akkor ideális, ha minden gördülékenyen zajlik, hiszen csakis akkor ideális minden centiméteren az idő- és térkihasználtság a supply chainen belül. Annak érdekében, hogy ez sikerüljön, nemcsak arra van szükség, hogy a szolgáltatás egyes elemei – például a szállítás, az átcsomagolás vagy a raktárlogisztika – megfelelően kapcsolódjanak egymáshoz, éppen olyan fontos az is, hogy a folyamatokat a vállalaton túlmutatóan is átfogóan tudjuk megtervezni, irányítani és ellenőrizni. Valós időben A lehető legátláthatóbb módon.

Az innovatív megoldásoknak korlátai vannak. A logisztika korlátai pedig gyakran a folyamatláncon belül található következő partnernél rejlenek. Másik telematikai rendszer, eltérő szabványok, másféle információs logika: ilyenkor hatékonyak lehetnek az olyan kapcsolódási felületek, amelyek összekötik a vállalatokat szétválasztó és az adat-, ill. információáramlást megakasztó területeket. A dán startup a sokszereplős supply chaintől a supply flow – a felhasználó számára hatékonyságot növelő módon egyetlen rendszerben összefutó, akadálytalan adat- és szolgáltatásáramlás – felé vezető út alapvető feltételeit teremti meg.

Az összes megoldás egyetlen rendszerben

Egy ilyen rendszerben megtalálható az optimális együttműködést biztosító valamennyi megoldás, például a szállítás- és az időablak-menedzsment, a küldemény nyomon követése vagy a megbízások kezelése területén. Az összes lehetőség egyetlen felületen: A rendszer felhasználói korlátlanul hozzáférhetnek a folyamatokat vagy akár új üzleti modellt lehetővé tevő és segítő digitális alkalmazásokhoz. Innováció mint szolgáltatás: Minden eddiginél egyszerűbb és biztonságosabb az új logisztikai koncepciók megvalósítása. Minden eddiginél intelligensebben optimalizálható a logisztikai folyamatok minősége.

Európa első ilyen jellegű szolgáltatása, a TIMOCOM Smart Logistics Systeme a gyakorlatban a szárnyaikat próbálgató logisztikai startupok számára is biztosítja a supply flowhoz szükséges tökéletes infrastruktúrát. Használatával már induláskor a piacon fellelhető valamennyi általános logisztikai IT-megoldás – többek között jelenleg több mint 240 telematikai rendszer – elérhető a rendszerből. Ezenkívül a rendszeren keresztül a hálózathoz kapcsolódó több mint 43 000 vállalat 130 000 felhasználójával lehet felvenni a kapcsolatot és hálózatot építeni. Aki erre a rendszerre alapozza a folyamatait, az a teljes supply chain mentén átlátja azokat.

A például a tárolóeszközök cseréjéhez kapcsolódó összetett logisztikai feladatok kiválóan szemléltetik, hogy mire is használhatók általában az ilyen rendszerek. Csere, nyomon követés, kezelés: a tárolóeszközök minden lépése digitálisan és valós időben leképezhető a rendszer segítségével az adott Smart App használatával. A felhasználók így folyamatosan értesülhetnek a tárolóeszközök hollétéről és állományáról, valamint a cserepartnerről.

Még több flow – az 5G mobiltechnológiával

Az olyan vállalatok, mint a 2018-ban alapított dán myPallet startup, pontosan ezt teszik: olyan alkalmazást fejlesztettek, amellyel a tárolóeszközök mozgása és állománya egy helyről és valós időben kezelhető. „A felhasználók így folyamatosan értesülnek a tárolóeszközök hollétéről és állományáról, valamint a cserepartnerről.” – árulta el Søren Finseth és Søren Madsen, a myPallet két alapítója. A megoldással természetesen a vállalatok a saját használatukban lévő tárolóeszközöket is kezelhetik. A myPallet megoldásának lelkes felhasználói közé tartozik már többek között a Blue Water Shipping, a Fogtmann Logistik, a Prime Cargo, a FairTrans, az Alpi Dänemark és az Aarstiderne is.

A supply chain folyamatok várhatóan még gördülékenyebbé válnak az 5G mobiltechnológia németországi bevezetésével: a nagyobb adatmennyiség gyorsabb átvitelével a például a tárolóeszközök nyomon követésével kapcsolatos információk még gyorsabban rögzíthetők. Kiválóak tehát a supply flowhoz szükséges feltételek.

TIMOCOM