Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Engedélyezték az önvezető parkolást a stuttgarti reptéren

- Hirdetés -

A német Szövetségi Gépjármű-közlekedési Hatóság engedélyezte a Bosch és a Mercedes számára egy automatizált parkolórendszer kereskedelmi célú beindítását, a stuttgarti repülőtér melletti APCOA parkolóházban. Ez világelső validálás – állítja a The Engineer, hiszen a gyártók elsőként dolgoztak ki egy – idővel nem csak Mercedesek számára elérhető – autonóm megoldást.

Dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja és a Mobility Solutions üzletág elnöke úgy véli, ez egy igazán öles lépés az önvezető közúti forgalom felé, ami törvényszerűen a pilóta nélküli parkolással kezdődik. Igaza lehet, ha belegondolunk, hogy egy parkolóház ugyan még garantálja a zárt, ellenőrzött feltételeket, viszont belépő szint az országutak, autópályák forgalma felé: ha itt biztonságosan működik, akkor idővel kint is fog.

 „A Bosch a kezdetektől fogva azzal a megközelítéssel dolgozik, hogy intelligenssé akarja tenni a parkolóházak infrastruktúráját, így már a szabványokat is ennek szellemében alakítottuk ki. Most az a cél, hogy egyre több parkolóházat szereljünk fel az ehhez szükséges infrastruktúrával, és a következő években több százat tervezünk létrehozni világszerte” – mondta a cégvezető.

- Hirdetés -

Az automatizált parkolási rendszerhez persze a járműveknek is fel kell zárkózni – erre először az idén nyáron kiadott Mercedes S-osztály és az EQS típus modelljei váltak képessé, az ún. „Mercedes me connect” koncepció részeként. Az INTELLIGENT PARK PILOT2 szolgáltatást elsőként az APCOA P6-os épületében vezették be. Nézzük, hogy működik!

A szolgáltatás igénybevételéhez az autósok a Mercedes me alkalmazással parkolóhelyet foglalnak maguknak a P6-on, majd egy előre meghatározott leadási ponton hagyják a járművüket. Miután az utasok kiszálltak, az alkalmazás bekapcsolja a parkolási manővert, amit a Bosch rendszere és az autóban telepített applikáció közösen hajt végre: odakormányozzák és leparkolják a kocsit az előre foglalt várakozóhelyre. A sofőrök, miután visszatértek a parkolóházba, gombnyomásra magukhoz hívhatják a járművüket.

A parkolóban kihelyezett Bosch szenzorok megfigyelik a vezetési folyosót és annak környékét, majd közlik a járművel az irányításhoz szükséges információkat, amiket a fedélzeti technológia vezetési manőverekké alakít. Ily módon az autók maguk hajthatnak fel és le a rámpákon, hogy az egyes szintek között mozogjanak: fékeznek és megállnak, ha akadályt észlelnek, és biztonságosan közlekedve jutnak el a parkolóhelyükre.

Matthew Avery, a Thatcham Research kutatásstratégiai igazgatója úgy véli, „mivel ezek az autók minden felügyelet nélkül vezetnek, az INTELLIGENT PARK PILOT2 funkció a világon először biztosít L4 szintű automatizálást”. Ez ugye azt jelentené (bár inkább e felé mutat), hogy a nem autonóm (L0), a vezetési asszisztenssel ellátott (L1), illetve a részben és a körülményekhez igazítva automatizált (L2-L3) rendszerek felett áll mint magasan automatizált megoldás (L4), ami specifikus környezetekben hajt végre önvezető feladatokat. Ennél már csak egy magasabb szint létezik a skálán, az L5, amikor a jármű bármilyen körülmények között, zéró emberi beavatkozással közlekedik a világban.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology