Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Erre sem kell már ember: bemutatkozott a Boston Dynamics rakodórobotja

Hivatalosan is debütált a Boston Dynamics első kereskedelmi forgalomba került ipari alkalmazása, a Stretch, amit a DHL Supply Chainnél helyeztek üzembe. A két cég gyakorlatilag évek óta együtt dolgozott az eszköz kifejlesztésén, hiszen még 2018-ban kötöttek megállapodást a fejlesztésről – emlékeztet a The Robot Report. A vállalatok közös múltjára és egy tavaly januárban kötött 15 millió dolláros beszállítói szerződésre tekintettel a DHL egyik raktára lett az első helyszín, ahol telepítettek egy Stretch robotot.

Nemrég működés közben is bemutatták a DHL Supply Chain raktárába telepített Boston Dynamics-fejlesztést. A Stretch-ről egy videót is megosztottak; ezen az látható, ahogy a masszív szerkezet szívómegfogóval pakol ki dobozokat egy konténerből, majd helyezi át őket a szállítószalagra, további feldolgozásra. A rendszer teljesen automatikus és kiszámítható: amint a DHL raktári dolgozói megkezdik a munkát, Stretch is mozgásba lendül, és fáradhatatlanul, magától végzi a munkát a műszak végéig. A legérdekesebb pillanat az, amikor szembesülünk vele, hogy a robot sem hibátlan, és ugyanúgy elejthet egy-egy csomagot, mint humán kollégái, viszont ekkor újratervezi a mozdulatsort, felveszi a leesett dobozt, és ugyanúgy felteszi a szalagra.

A Boston Dynamics robotja két méter széles és három méter magas hatótávolsággal képes mozgatni a csomagokat, magyarán egy konténer bármely sarkából és szegletéből kiemeli, majd a szállítószalagra helyezi a dobozokat, anélkül, hogy bármilyen információra lenne szüksége a konténer előzetes berakodásáról vagy magukról az egyes csomagokról.

- Hirdetés -

A Stretch a Boston Dynamics 2017-ben bemutatott, kerekeket és lábakat kombináló robotjának, a Handle-nek a továbbfejlesztett verziója. A következő generációs gép már nem rendelkezik lábakkal, mert sokkal jobb megoldást kapott: egy minden irányban mozgó mobil alapot, ami négy darab, egymástól függetlenül vezérelhető kerékkel rendelkezik. Ebben a formában és méretben a Strech szabadon mozgatható, és ugyanakkora helyen elfér, mint egy hagyományos raklap. A robot akkumulátora egy feltöltéssel 8 órán át képes dolgozni, de készül belőle jóval nagyobb kapacitású is, ami 16 órán át pakolja majd a rábízott rakományt, egyenletes teljesítménnyel, ebéd-, kávé- és cigiszünet nélkül. A folyamatos üzemeltetés is megoldható persze, ha hálózati áramról tápláljuk meg.

A Stretch a nagy felbontású 2D és 3D látást garantáló Pick gépi látórendszert kapta, amit a Boston Dynamics még 2019 tavaszán szerzett meg a Kinema Systems felvásárlásával. Ez a lépés mára kulcsfontosságúnak bizonyult, hiszen a Pick nélkül a rendszer képtelen lenne a különböző méretű dobozok kezelésére. Bár még csak a Stretch első kereskedelmi bemutatkozásánál tartunk, a DHL azt tervezi, hogy a következő pár évben egyre több létesítményét szereli fel ugyanilyen logisztikai megoldással. A vállalat azt reméli, hogy a gépet később integrálni is tudja a raktárirányítási rendszerébe, hiszen a robot ezzel már azt is tudná, hogy a raktáron belül mikor, hol és mit kell felvennie.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology