Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Európa legnagyobb biometánüzemanyag-szállítója jöhetett létre

A tehergépjárművek számára biometánt szállító angol CNG Fuels bejelentette, hogy többségi részesedést szerzett a Renewable Transport Fuel Services Limited (RTFS) nevű, biometán beszerzésével foglalkozó vállalatban – írja a The Engineer. A CNG Fuels eddig 10 bio-CNG (sűrített földgáz) töltőállomással rendelkezett az Egyesült Királyságban, ahol több mint 80 különböző ügyfélflottát és összesen mintegy 1300 nehéz tehergépjárművet szolgált ki naponta. Az akvizíció után jóval többet fognak.

A vállalat állítása szerint a biometán akár 90 százalékkal is csökkentheti az emissziót a dízelhez képest, és ma ez a legköltséghatékonyabb módja a nehéz tehergépjárművek környezetterhelésének csökkentésére. A CNG Fuels szerint az RTFS a legnagyobb megújuló biometánt beszerző vállalat a szigetországban, így a vele együtt alkotott új holdingvállalat, a ReFuels immáron egyesíti a biometán beszerzését és a közúti tehergépkocsiknak történő szállítását.

A ReFuels várhatóan Európa egyik legnagyobb, teljesen integrált megújuló biometán szállítója lesz a nehéz teherszállítás számára – jósolják az összeolvadó vállalatok, akik szerint a teherautók bio-CNG-vel történő üzemeltetése mára „megszokottá” vált a flottaüzemeltetők számára, ezért a CNG teherautókat tömegesen helyezik üzembe az Egyesült Királyságban. Ez Philip Fjeld, a ReFuels és a CNG Fuels vezérigazgatója szerint arra utal, hogy a flottaüzemeltetők felismerték: a bio-CNG a jelenleg elérhető legköltséghatékonyabb és legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású alternatív üzemanyag, amivel a dízel helyettesíthető.

Mivel a nehéz tehergépjárművek az Egyesült Királyság szén-dioxid-kibocsátásának 4,2 százalékáért felelnek, több technológia is versenyben van az ágazat szén-dioxid-mentesítéséért, köztük az akkumulátorok és a hidrogén, valamint a biometán. A CNG Fuels azt állítja, hogy a bio-CNG iránti kereslet 2022-ben 62 százalékkal nőtt, és már olyan nagy cégek is használják, mint az Amazon, a Royal Mail, az Aldi, a Waitrose, a Warburtons és az EVRi. A vállalat azt tervezi, hogy 2024-re további hét állomást állít üzembe, ezzel a hálózat kapacitása napi 5000-ről 8500 tehergépjárműre bővül, ami a teljes brit tehergépjármű-flotta kb. öt százaléka.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology