Barion Pixel

- Hirdetés -

Ez az új EV-akkumulátor tízszeres kapacitássűrűséget és több mint 1000 km hatótávot ígér

Egy német vállalat és tajvani partnere olyan újgenerációs lítium-kerámia akkumulátort (LLCB) fejlesztett ki, ami jelentősen javíthatja az elektromos autók hatótávolságát és töltési idejét. Az innovatív akkumulátor anódja 100 százalékban szilícium-kompozit anyagból készül, ennek köszönhetően tízszer nagyobb kapacitássűrűséget kínál, mint a jelenlegi grafit anódok.

Az FEV és ProLogium közösen fejlesztett LLCB-je akár ezerkilométeres hatótávot is biztosíthat, bár ez nagyban függ a jármű típusától és használati körülményeitől. Az akkumulátor különlegessége a szilárdtest-elektrolit, ami nem gyúlékony és jelentősen csökkenti a hőmérsékleti túlterhelés vagy az elektrolit-szivárgás miatti rövidzárlat kockázatát – állítja a két vállalat közleménye.

Töredékére csökken a töltési idő és az akkumulátor tömege is

A szilícium-anódnak köszönhetően az LLCB rendkívül gyors töltést tesz lehetővé: amíg a jelenlegi gyorstöltők körülbelül 30 percet igényelnek, az LLCB 80 százalékkal rövidebb idő alatt érheti el a teljes töltöttséget. Az akkumulátor öt perc alatt 60 százalékos töltöttséget érhet el, ami körülbelül 300 kilométer megtételére elegendő, viszont további három perc után a töltöttség 80 százalékra nő, ami további 100 kilométeres hatótávot biztosít.

A fejlesztés nemcsak a töltési időt, hanem az akkumulátorok súlyát is csökkenti: az új technológia révén akár 300 kilogrammal könnyebb járművek készülhetnek. Az LLCB lapos celláinak köszönhetően az akkumulátorcsomagok kompaktabbá válhatnak, ami új tervezési lehetőségeket kínál az autógyártóknak. A moduláris kialakítás megkönnyíti a karbantartást és csökkenti annak költségeit: az egyes cellák cserélhetők és újrahasznosíthatók, ami nemcsak gazdaságosabbá, hanem környezetbarátabbá is teszi a FEV és ProLogium megoldását.

A jövő autóinak alapja lehet

„Az új akkumulátor teljesíti az elektromos autók fejlődésével kapcsolatos ügyféligényeket: kisebb tömeg, nagyobb hatékonyság és hatótáv, gyorsabb töltés és maximális biztonság” – sorolta Dr. Thomas Hülshorst, az FEV elektromos hajtásláncért felelős globális alelnöke. Az FEV és a ProLogium a párizsi autószalonon jelentette be, hogy folytatják az LLCB technológia fejlesztését, és további innovációkkal kívánják még versenyképesebbé tenni az elektromos autókat a belső égésű motoros járművekkel szemben.

Gábor János, NEW technology

⇓ HALLGASD TE IS A NEWtechtalk PODCASTOT!!! ⇓

Érdemes elolvasni
NEW technology